دوره غیر حضوری برای جبران کمبود وقت

تا حالا فکرکرده‌اید که اگر روزانه مبلغ ۸۶۴۰۰ تومان به حساب شما واریز شود و به شما فقط ۲۴ ساعت برای خرج آن فرصت بدهند و آگاه باشید که اگر این مبلغ را در این زمان خرج نکنید، پول از …

تا حالا فکرکرده‌اید که اگر روزانه مبلغ ۸۶۴۰۰ تومان به حساب شما واریز شود و به شما فقط ۲۴ ساعت برای خرج آن فرصت بدهند و آگاه باشید که اگر این مبلغ را در این زمان خرج نکنید، پول از حسابتان خارج خواهد شد، چه می‌کنید؟ احتمالا نقشه‌های زیادی برای خرج کردن آن در ذهن می‌پرورانید، اما کاملا پرواضح است، کسانی برنده واقعی خواهد بود که با استفاده از تدابیر ویژه، سرمایه‌گذاری مناسبی انجام دهد.
اکنون مثال بالا را بر شرایط امروزتان منطبق کنید، روزانه ۸۶۴۰۰ ثانیه زمان دارید یا در حقیقت همان ۲۴ ساعت شبانه‌روز​ که به حساب ساعات مطالعاتی‌تان واریز می‌شود، آیا این مقدار زمان برای رسیدن به همه برنامه‌ها اندک است؟ و آیا فقط این زمان از طریق حضور نیافتن در مدرسه و شرکت در دوره‌های غیرحضوری پس‌انداز می‌شود؟ اگر پاسخ شما به پرسش‌هایی از این قبیل منفی است، پس اشکال کار در کجاست؟ آیا غیر از این است که شما زمانتان را به درستی خرج نمی‌کنید؟ یا به عبارتی، آن را درست سرمایه‌گذاری نکرده و پس‌انداز نمی‌کند؟ پس باید به‌دنبال راهی گشت تا گره از مشکلات کمبود زمان گشود، نه این‌که با اتخاذ تصمیماتی غیرکارشناسانه، گره کار را کورتر کنیم. پس به قول سهراب: چشم‌ها را باید شست...
همواره تنظیم وقت برای شرکت درکلاس‌های مدرسه به عنوان مهم‌ترین مرکز یادگیری و پرداختن به مطالعه، مرور و حل تست دروس طبق برنامه تدوین شده و احیانا شرکت در کلاس‌های فوق برنامه، با توجه به حجم زیاد مطالب، برای رسیدن به موفقیت و کسب آمادگی جهت شرکت در کنکور یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها و چالش‌های پیش‌روی داوطلبان کنکور بوده و هست.
معمولا بعد از آغاز تدریس دبیران محترم در مهر ماه و گذشت چند هفته ابتدایی تدریس و تثبیت آموزش و شرکت در برنامه‌های مختلف از قبیل آزمون‌های آزمایشی، کلاس‌های فوق برنامه و...​ علائم بیماری‌ای به نام کمبود وقت در برخی داوطلبان ظاهر می‌شود​ و متاسفانه این بیماری تاحدی پیشروی می‌کند که برخی داوطلبان از ترس به اتمام نرساندن یادگیری مطالب در زمان مقرر برای رسیدن به کنکور، توصیه برخی اطرافیان را جدی گرفته و برای فرار از این بیماری به تجویز دوستان و اطرافیان خود، فارغ از این‌که آیا این افراد صاحب تجربه موفقی در این زمینه هستند یا نه، شرکت در دوره‌های غیرحضوری را تنها راه درمان این بیماری می‌دانند​!

عبدالرحمان مصیبی
مشاور تحصیلی