عصاره های گیاهی و درمانی برای تابستانی

▪ عصاره های گیاهی و درمان های دیگر برای تابستانی بدون حشرات در خانه، هنگام تعطیلات یا در روستا، هرگز از شر حشرات کوچک آزاردهنده و گاهی اوقات غیرقابل تحمل در امان نیستیم. محصولات …

▪ عصاره های گیاهی و درمان های دیگر برای تابستانی بدون حشرات
در خانه، هنگام تعطیلات یا در روستا، هرگز از شر حشرات کوچک آزاردهنده و گاهی اوقات غیرقابل تحمل در امان نیستیم. محصولات شیمیایی را فراموش کنید، آنها برای حشرات سمی هستند اما برای خود شما و محیط زیست هم سمی اند. در اینجا چند روش ۱۰۰% طبیعی برای مبارزه با این حشرات به شما معرفی می‌کنیم.

▪ بی کربنات دو سود برای حشره کش ها ضروری است
قبل از هر چیز باید بدانید که به طور کلی بی کربنات دو سود یک حشره کش بسیار عالی است. بنابراین تولید کننده ها ترجیح می‌دهند از آن استفاده کنند زیرا فواید بسیار زیادی دارد و هوا را هم آلوده نمی‌کند.
یک قاشق بی کربنات دو سود را در ۵ قاشق روغن زیتون، و سپس در نیم لیتر آب مخلوط کنید.
این مخلوط را چندین بار در روز، در خانه بخور دهید.

▪ عصاره های گیاهی برای مبارزه با پشه
عصاره گیاهی لیمو ترش یا شمعدانی مخلوط با گل سرخ و گل سوری (حواس تان باشد این عصاره ها برای افراد باردار و مادرانی که نوزادشان را شیر می‌دهند، عوارض جانبی بسیار زیادی دارند)، برای این هدف مناسب اند.
این عصاره ها را در یک روغن گیاهی خنثی مخلوط کنید و روی پوست تان بمالید.
البته انجام این اقدامات هم مؤثراند: برداشتن آب راکد (ظرف آب باران، حوضچه یا سطل، گلدان و...)، پوشیدن لباس های بلند و بستن پشه بند روی تختخواب تان.

▪ عصاره های گیاهی برای مقابله با مورچه ها
عصاره های گیاهی اسطخودوس و نعنا.
۱۰ قطره عصارۀ گیاهی نعنا و ۵ قطره عصارۀ اسطخودوس را مخلوط کنید. سپس آن را در یک چهارم لیتر الکل ۴۰ درجه بریزید. سپس آن را در مسیر عبور مورچه ها بریزید.

▪ درمان ۱۰۰% طبیعی در مقابل عنکبوت ها
صابون سیاه.
این عصاره را در آب رقیق کنید و در محل زندگی عنکبوت ها پخش کنید.

▪ عصاره های گیاهی برای مقابله با زنبور و خرمگس
عصاره های لیمو ترش، اسطخودوس، شمعدانی و تخم میخک.
چند قطره از این عصاره ها را با هم مخلوط کنید و درون کاسه ای آب گرم بریزید و یک پایۀ پر سوراخ را در آن خیس کنید.

▪ برای مقابله با کنه
عصاره های نعنا، بادرنجبویه یا لیمو ترش تازه.
این عصاره ها را در زمین باغ یا باغچه تان بریزید.

▪ برای مقابله با بید
عصاره های سدر اطلس، سرو، اسطخودوس و اکلیل کوهی.
این چهار عصارۀ گیاهی را به نسبت های مساوی مخلوط کنید و یک تکه چوب یا سنگ پر سوراخ را در آن خیس کنید. فراموش نکنید که این عمل را مجدداً انجام دهید، خصوصاً در ماه سپتامبر که دورۀ خروج از تخم این حشرات است.

▪ برای مقابله با شپش
عصاره های درخت چای، اسطخودوس و لیموترش.
چند قطره از این عصاره ها را با هم مخلوط کنید و در یک بطری الکل ۹۰ درجه بریزید. سپس آن را در سبد، کوسن ها و قلادۀ گربه یا سگ تان بخور بدهید... ضمناً می‌توانید این مخلوط را مستقیماً روی موی بدن حیوان خصوصاً قسمت هایی را که نمی‌تواند لیس بزند، بمالید.