اشتراک گذاری چاپگر در شبکه

برای اتصال چاپگر به یک سیستم رایانه ای۲ روش وجود دارد اول این که به طور مستقیم چاپگر را با یک رابط به رایانه متصل کنیم که درباره چاپگرهای خانگی کاربرد دارد و دوم این که از قابلیت …

برای اتصال چاپگر به یک سیستم رایانه ای۲ روش وجود دارد اول این که به طور مستقیم چاپگر را با یک رابط به رایانه متصل کنیم که درباره چاپگرهای خانگی کاربرد دارد و دوم این که از قابلیت اتصال به شبکه درآن ها استفاده کنیم (به صورت کابلی یا وایرلس).
در این ترفند نحوه اشتراک گذاری چاپگر را با دیگر کاربران یک شبکه محلی آموزش می دهیم به گونه ای که به هر یک از کاربران که می خواهید اجازه استفاده از این دستگاه را بدهید.برای شروع کار ابتدا دستگاه چاپگر را روشن و به رایانه متصل کنید. اگر رایانه شما دارای پورت شبکه است ،می توانید کابل شبکه را به آن متصل و سپس file and printer sharing را روشن کنید. برای این کار در ویندوز ۷ بهControl Panel\Network and Sharing Center\Advanced sharing settings بروید و روی فلش کوچک کنار current profile کلیک کنید تا بخش تنظیمات باز شود. حال file and printer sharing را پیدا کنید و آن را روی حالت Turn on file and printer sharing قرار دهید و در آخر تغییرات اعمال شده را ذخیره کنید تا بتوانید چاپگر خود را به اشتراک بگذارید. در ادامه به منوی استارت بروید و روی Devices and Printers کلیک کنید. حال روی نام چاپگری که می خواهید در شبکه به اشتراک گذاشته شود، راست کلیک و Printer properties را انتخاب کنید.
به سربرگ Sharing بروید و Share this printer را انتخاب کنید. با این تنظیمات چاپگر شما در شبکه قابل دسترسی است و کاربران دیگر شبکه می توانند از آن استفاده کنند.اما برای اضافه کردن یک چاپگر جدید به شبکه به منوی استارت بروید و Devices and Printers را انتخاب کنید. سپس روی Add a printer کلیک کنید. حال روی گزینه Add a network, wireless, or Bluetooth printer کلیک و shared printer را انتخاب کنید تا چاپگر شما در شبکه حضور داشته باشد.