سوپ فلفل دلمه‌

● مواد لازم برای ۴ نفر: ▪ فلفل دلمه‌ای ۴ عدد ▪ روغن زیتون به مقدار لازم ▪ جو پرک دو سوم لیوان ▪ سیر خردکرده ۲ حبه ▪ پیاز خردکرده ۲ عدد ▪ گوجه‌فرنگی خردکرده ۵ عدد ▪ آب ۴ پیمانه ▪ نمک …

● مواد لازم برای ۴ نفر:
▪ فلفل دلمه‌ای ۴ عدد
▪ روغن زیتون به مقدار لازم
▪ جو پرک دو سوم لیوان
▪ سیر خردکرده ۲ حبه
▪ پیاز خردکرده ۲ عدد
▪ گوجه‌فرنگی خردکرده ۵ عدد
▪ آب ۴ پیمانه
▪ نمک و فلفل به میزان لازم

● طرز تهیه:
فلفل‌ها را بشویید و به چهار قسمت مساوی خرد کنید. می‌توانید از فلفل‌های رنگی برای این کار استفاده کنید. دانه‌های آن را جدا کنید و به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد بپزید تا پوست فلفل برشته شود. این فلفل‌ها را در کیسه پلاستیکی قرار دهید و در آن را ببندید و ۵ دقیقه به حال خود بگذارید. پس از آن فلفل‌ها را از کیسه خارج کرده و پوست آن‌ها را بگیرید و در غذاساز له کنید.
جو پرک را بپزید و در همین زمان روغن زیتون را گرم کنیدو فلفل‌ها را همراه با سیر و پیاز تفت دهید تا کمی برشته شوند. حالا گوجه‌فرنگی‌ها را به آنها اضافه کرده و ۵ دقیقه روی حرارت ملایم بپزید. مایه به دست آمده را یک بار دیگر در میکسر له کنید و سبزیجات دلخواهتان را همراه با آب به آن اضافه کرده و در قابلمه بریزید و حرارت دهید. برای طعم دادن به سوپ می‌توانید از عصاره مرغ و گوشت استفاده کنید.
اگر دوست دارید فلفل‌ها خیلی به چشم بیایند و زیر دندانتان احساس شوند، به جای خرد کردن آنها را رنده کنید و بدون گذاشتن در فر، در غذا استفاده کنید. روی این غذا را می‌توانید با خرده‌های پنیر صبحانه و مقداری جعفری تزئین کنید.