۳ گام تا ازدواج موفق

دانشمندی به نام دیکس، زنان و مردانی را که قصد ازدواج با یکدیگر دارند، از ۳ دیدگاه بررسی می‌کند و هدف از این ارزیابی آن است که از میزان موفقیت ازدواج و ماندگاری آن دو با هم اطمینان …

دانشمندی به نام دیکس، زنان و مردانی را که قصد ازدواج با یکدیگر دارند، از ۳ دیدگاه بررسی می‌کند و هدف از این ارزیابی آن است که از میزان موفقیت ازدواج و ماندگاری آن دو با هم اطمینان حاصل شود...
این ۳ مرحله عبارتند از:
• مرحله اول: قومیت، فرهنگ، مذهب و جامعه‌ای که زن و مرد از آن آمده‌اند.

• مرحله دوم: ارزش‌های خودآگاه انسان‌ها که شامل مجموعه اعتقادهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، خواست‌های مالی و جنسی، اهداف و آرزوهای مشترک، چگونگی خرج کردن پول و تفکر در مورد بچه‌های آینده‌ است.

• مرحله سوم: ارزش‌ها و نیازهای ناخودآگاه انسانی که خود انسان به آن اشراف ندارد و براساس تربیت و تجربه‌های کودکی‌اش شکل می‌گیرد. تصور کنید دختری مادری داشته که سال‌ها بیمار بوده و وظیفه پرستاری از مادر به او محول شده و دختر تمام تلاشش این بوده که از آلام مادر بکاهد. حال این خانم با پسری ازدواج کرده که مادری سرد و بی‌توجه داشته؛ زنی که مراقبت را یاد گرفته و مردی که مراقبت نگرفته. همین عامل ناخودآگاه کشش عمیقی بین آن دو ایجاد می‌کند و سال‌ها این دو را در کنار هم نگه‌می‌دارد.
دیکس می‌گوید: «اگر یکی از این مراحل بلنگد و ۲ مرحله دیگر کامل باشد، زندگی نجات خواهد یافت. مثلا اگر زن و شوهری از یک قومیت، فرهنگ و مذهب یکسانی آمده باشند و از نظر ناخودآگاه نیز با هم چفت باشند، تفاوت‌های خودآگاه مشکلی ایجاد نخواهدکرد ولی اگر مشکل در ۲ مرحله باشد، حتما زندگی با مشکل مواجه خواهد شد.»