کیک سیب

مواد لازم برای کیک اسفنجی: کره - ۱۲۰ گرم شکر - ۱۲۰ گرم آرد - ۱۲۰ گرم تخم مرغ کمی زده شده - ۲ عدد بزرگ بکینگ پودر - یک و یک سوم قاشق مرباخوری وانیل - کمی نمک - کمی مواد لازم برای داخل کیک: سیب …

مواد لازم برای کیک اسفنجی:
کره - ۱۲۰ گرم
شکر - ۱۲۰ گرم
آرد - ۱۲۰ گرم
تخم مرغ کمی زده شده - ۲ عدد بزرگ
بکینگ پودر - یک و یک سوم قاشق مرباخوری
وانیل - کمی
نمک - کمی

مواد لازم برای داخل کیک:
سیب سبز رنده شده - ۲ عدد متوسط
شکر - نصف پیمانه
پودر دارچین - یک و نصف پیمانه
آب لیمو - ۲ قاشق مرباخوری

مواد لازم برای رویه کیک (به دلخواه):
پنیر خامه ای - ۲۵ گرم
پودر قند - ۱۰ گرم
آب لیمو - نصف قاشق مرباخوری

طرز تهیه
برای تهیه کیک ابتدا فر را روی ۱۹۰ درجه سلسیوس تنظیم کنید. کره و شکر و وانیل را با همزن برقی بزنید تا نرم و سبک شود. تخم مرغ ها را کم کم اضافه کنید و در صورت دلمه شدن مواد، یک یا ۲ قاشق غذاخوری آرد به مواد اضافه کنید.
آرد، بکینگ پودر و نمک را با هم الک کنید و با استفاده از لیسک به آرامی به مواد اضافه کنید. از هم زدن بیش از حد مواد خودداری کنید. قالب مناسب را چرب کنید یا با کاغذ روغنی بپوشانید. مایه کیک را داخل قالب بریزید و به مدت ۲۰ تا ۲۵دقیقه در فر بپزید، سپس بگذارید خنک شود. برای تهیه مواد داخل سیب رنده شده، دارچین و آب لیمو را روی حرارت قرار دهید و مرتب هم بزنید تا سیب پخته و شفاف شود. مواد را کنار بگذارید تا خنک شود. برای تهیه رویه کیک تمامی مواد را با هم بزنید تا خامه مانند شود. کیک آماده و خنک شده را از وسط نصف کنید و مواد داخل را روی برش پایین بریزید و سپس برش بالا را روی آن قرار دهید. رویه کیک را به دلخواه تزیین کنید.