ذهن خود را مرتب کنید

در این مطلب برای راهنمایی شما در زمینه رسیدن به نتیجه هرچه مطلوب‌تر در کنکور سراسری می‌پردازیم. نمی‌خواهیم سخنان پیچیده و نظریه‌های سخت بدهیم، اما می‌خواهیم با نگاهی حرفه‌ای، …

در این مطلب برای راهنمایی شما در زمینه رسیدن به نتیجه هرچه مطلوب‌تر در کنکور سراسری می‌پردازیم.
نمی‌خواهیم سخنان پیچیده و نظریه‌های سخت بدهیم، اما می‌خواهیم با نگاهی حرفه‌ای، مسیر کنکور را با بهترین عملکردها به پایان برسانیم.
پس با تمام قوا رو به آینده نه‌چندان دور با ما همراه شوید:
اکثر داوطلبان بر این باورند که بیشتر مطالبی را که تاکنون مطالعه کرده‌اند، به یاد ندارند و در حالی که زمان اندکی تا رسیدن روز کنکور نمانده است، می‌گویند «ما به زمان بیشتری نیاز داریم».
گام اول: تغییر این طرز تفکر گام اول است. داوطلب باید بداند این تفکر یک تفکر فردی نیست و اصولا بیشتر داوطلبان دچار این ذهنیت می‌شوند. متذکر می‌شویم این مشکل فقط به دلیل استرس ناشی از کنکور است و نکته بسیار مهم‌تر این که این تفکر، توهمی بیش نیست و هنگامی که در جلسه کنکور حاضر می‌شوید و سوالات را مشاهده می‌کنید، خواهید فهمید​ مطالب را بخوبی به خاطر می‌آورید بنابراین با درک این موضوع، این افکار نابجا را باید ازخود دور کنید تا بتوانید گام دوم را که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، طی کنید. رفع مشکل مذکور، به برداشتن گام دوم کمک شایانی خواهد کرد.
گام دوم: مرتب‌کردن ذهن داوطلب، قدم بعدی است که با ایمان به خوانده‌های خود و عینیت بخشیدن به این اصل و مرتب‌کردن مطالب خوانده شده طی خواهد شد و این‌که تا روز کنکور بیشتر تمرکز روی تست‌های جمع‌بندی باشد.
اگر بتوانید هنگام تست‌زدن محیط را چه از لحاظ آرامش وچه از لحاظ وقت به محیط کنکور شبیه‌سازی کنید، به شما کمک شایانی خواهد کرد که در کنکور نهایی از به‌هم ریختگی ذهن جلوگیری شود و در این مدیریت زمانی حتما گزینه‌ای را برای بررسی و تصحیح سوالات زده شده بگذارید، در این نوع عملکرد شما کاملا به اشکالات خود واقف می‌شوید یعنی به وضوح متوجه می‌شوید که در کدام مطالب دچار ضعف هستید و باید همان مطلب را مرور کنید و نقاط قوت خود را به دست می‌آورید و از خواندن مجدد مطالب صرف نظر می‌کنید.
در آخر شایان گفتن است آن دسته از داوطلبان عزیزی که تمام سعی خود را به کار بسته‌‌اند تا رتبه خوبی در کنکور به دست بیاورند، هنگام تصحیح تست‌ها، مواردی را که غلط زده‌اند، با دقت بیشتری ارزیابی کنند، چرا که درصد بالایی از غلط‌زدن‌های این دسته از داوطلبان جابه‌جازدن گزینه‌ها،کامل نخواندن صورت سوال، رد‌کردن گزینه صحیح و... است.
ذهن شما با این ارزشیابی از حالت به‌هم‌ریختگی به شکل مرتب و منظمی تغییر می‌کند و فراموشی‌های ذهن به حداقل می‌رسد.