تاثیر روغن بادام در مو

روغن بادام فوائد فراوانی در سلامت و زیبایی دارد . روغن بادام تاثیر شگفت انگیزی برروی موهای خشک و اسیب دیده دارد . منبع مفیدی از ویتامین E و مواد معدنی از جمله منیزیم است. روغن بادام …

روغن بادام فوائد فراوانی در سلامت و زیبایی دارد . روغن بادام تاثیر شگفت انگیزی برروی موهای خشک و اسیب دیده دارد . منبع مفیدی از ویتامین E و مواد معدنی از جمله منیزیم است. روغن بادام موجب رشد مو , رطوبت موهای خشک , درخشندگی موی تیره می شود , همچنین روغن بادام مورا مقاوم می سازد و از ریزش مو جلوگیری می کند . مصریان باستان برای مستحکم کردن و افزایش رشد مو از روغن بادام استفاده می کردند .
۱) یک قاشق چای خوری روغن بادام را با یک چهارم قاشق چای خوری عصاره وانیل ( روغن وانیل) در بطری شیشه ای کوچکی مخلوط کنید . در بطری را ببندید و خیلی شدید ان را تکان دهید تا روغن بادام و روغن وانیل با یکدیگر مخلوط شوند . روغن وانیل عطر خوبی را در موهای شما به وجود می اورد . اگر موهای بلند و پرپشتی دارید مواد را در صورت نیاز دو یا سه برابر کنید .
۲) موهای خود را بشوئید و انها را با حوله خشک کنید یا اسپری حاوی اب را برروی موهای خود بپاشید تا موجب رطوبت موها یتان شود . خیلی کم موهای خیس یا مرطوب بیشتر از موهای خشک روغن بادام را جذب می کنند .
۳) مقداری از روغن بادام را در کف دست خود بریزید . انگاه انرا در دست خود بسا یید . سپس به فرق سر خود بمالید . مقدار زیادی از روغن بادام را از ریشه تا نوک موی خود ماساژ دهید . از شا نه استفاده کنید تا انجا که امکان داشته باشد روغن بادام در موهای شما پخش شود .
۴) موهای خودرا با کلاه حمام بپوشانید و اجازه دهید روغن بادام جذب همه ی موهای شما شود . بعد از ۳۰-۱۵ دقیقه کلاه را بردارید و سپس موهای خودرا را با اب گرم و شامپو بشوئید .
۵) برای درخشندگی لطافت , استحکام , سلامت مو های خود این روش را یک بار در هفته انجام دهید .
اخطار: اگر موهای شما به روغن بادام حساس است ابلیمو را با اب مخلوط کنید و آن را بشویید.