رکـوردداران اهـدای خون درایـران

● نام: حمید جمیلیان‌مطلق سن: ۴۴ ساله شغل: کارمند محل سکونت: مشهد رکورد اهدای خون: ۱۱۵ بار نکته: رکورددار اهدای خون در خراسان‌رضوی چرا خون می‌دهم؟ هیچ لذتی برای من بالاتر از این …

● نام: حمید جمیلیان‌مطلق
سن: ۴۴ ساله
شغل: کارمند
محل سکونت: مشهد
رکورد اهدای خون: ۱۱۵ بار
نکته: رکورددار اهدای خون در خراسان‌رضوی
چرا خون می‌دهم؟ هیچ لذتی برای من بالاتر از این نیست که بتوانم به انسان نیازمند دیگری کمک کنم و این لطفی است که خداوند شامل حال من کرده است. من با خدای خودم معامله کرده و می‌کنم و مطمئنم که بی‌جواب نمی‌ماند. زندگی رسم عجیبی دارد و تو نمی‌توانی برای یک لحظه آینده‌ات تصمیم بگیری اما می‌توانی با رفتار نیکو و پسندیده برای خودت توشه آخرت پر و پیمانی تهیه کنی. حکایت امروز ما، همان حکایت تو نیکی می‌کن و در دجله انداز است. امروز دیگران به خون ما نیاز دارند و شاید روزگاری برسد که ما نیازمند یاری آنان باشیم. کار دنیا حساب و کتاب ندارد.


● نام: مجید صفویه
سن: ۵۱ سال
شغل: کارمند بازنشسته شرکت نفت
محل سکونت: رشت
رکورد اهدای خون: ۱۴۲ بار
نکته: رکورددار اهدای خون در استان گیلان
چرا خون می‌دهم؟ نخستین باری که به این مراکز مراجعه کردم، سال ۱۳۵۷ بود. زمان جنگ هم بارها خون داده‌ام اما آن موقع در سیستم ثبت نمی‌شد اما مهم نیست که این عمل خیر من را یک سیستم کامپیوتری ثبت کند یا نکند. من با خداوند معامله می‌کنم و او تمام و کمال به آنها رسیدگی می‌کند. من معتقدم هیچ‌چیز دردناک‌تر از این نیست که انسانی بتواند به همنوع بیمار خود کمک و این کمک را از او دریغ کند. دیدن بیماران هموفیلی و آنهایی که به خون نیازمند هستند، بیش از هر چیز دیگری من را آزار می‌دهد و از اینکه می‌توانم با اهدای خون خود به آنها زندگی دوباره بدهم، احساس شادمانی می‌کنم.