تاریخچه دانلودها در فایرفاکس

مرورگر فایرفاکس به‌طور پیش فرض تاریخچه‌ای از تمامی فایل‌هایی را که از اینترنت دانلود می‌کنید در خود ثبت و ضبط می‌کند. این تاریخچه در مواردی می‌تواند همچون یک گزارش در اختیار …

مرورگر فایرفاکس به‌طور پیش فرض تاریخچه‌ای از تمامی فایل‌هایی را که از اینترنت دانلود می‌کنید در خود ثبت و ضبط می‌کند.
این تاریخچه در مواردی می‌تواند همچون یک گزارش در اختیار شما قرار بگیرد، اما اگر آن را غیرفعال کنید هم چیزی را از دست نخواهید داد زیرا تمامی فایل‌های دانلودی شما در پوشه مشخص شده برای دانلود فایل‌ها وجود دارد.
اما فعال بودن این قابلیت در مواردی می‌تواند مشکلاتی را به‌وجود آورد که یکی از آنها دسترسی افراد غیرمجاز به این تاریخچه و مشاهده فایل‌های دانلود شده توسط شماست.
اگر دوست ندارید فهرست فایل‌هایی را که دانلود می‌کنید توسط افراد غیرمجاز قابل دسترس باشد، می‌توانید این قابلیت را برای همیشه غیرفعال کنید:
۱‌‌ـ‌ ابتدا مرورگر را اجرا کرده و پس از کلیک روی دکمه نارنجی‌رنگ فایرفاکس، گزینه Downloads را انتخاب کنید. (از کلیدهای ترکیبی Control + J نیز می‌توانید کمک بگیرید)
۲‌‌ـ با کلیک‌ روی دکمه Clear List و پس از خالی شدن تاریخچه دانلودها، پنجره مورد نظر را ببندید.
۳‌‌ـ‌ دوباره روی دکمه نارنجی‌رنگ فایرفاکس کلیک کنید و پس از انتخاب گزینه Options، روی Options کلیک کنید.
۴‌‌ـ‌ در پنجره تنظیمات به تب Privacy بروید و در بخش History، در مقابل عبارت: Firefox Will گزینه Use custom settings for history را انتخاب کنید.
۵‌‌ـ‌ با انتخاب گزینه فوق، تنظیمات تاریخچه فایرفاکس در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید آن را به‌دلخواه خود تغییر دهید.
در این مرحله ‌باید علامت چک‌مارک کنار گزینه Remember download history را غیرفعال کنید و در نهایت برای ثبت تغییرات روی OK کلیک کنید.
توجه: گزینه‌های دیگر در مرحله پنج برای غیرفعال‌سازی تاریخچه وب‌گردی و عبارات وارد شده در فرم‌ها و کادرهای جستجو کاربرد دارد که به‌دلخواه خود می‌توانید با غیرفعال کردن علامت چک‌مارک کنار آنها نسبت به غیرفعال کردن آنها نیز اقدام کنید.