قوانین واقعی زندگی

قانون شماره یک: با مردم همانگونه رفتار کن که دوست داری آنها با تو رفتار کنند. اگر در تمام زندگی خود فقط از همین یک قانون پیروی کنید، کار بسیار بزرگی انجام داده‌اید. یک کار ساده …

قانون شماره یک:
با مردم همانگونه رفتار کن که دوست داری آنها با تو رفتار کنند.
اگر در تمام زندگی خود فقط از همین یک قانون پیروی کنید، کار بسیار بزرگی انجام داده‌اید. یک کار ساده است: اگر دوست ندارید دروغ بشنوید، دروغ نگویید، اگر دوست ندارید پشت سرتان غیبت کنند، غیبت نکنید. اگر وقتی نمی‌گذارند حرفتان را بزنید ناراحت می‌شوید، پس جلوی حرف زدن هیچ کس را نگیرید.
یک روش برای به یاد داشتن این قانون این است که به قانون «کارما» فکر کنید. کارما می‌گوید هر چه انجام دهید به سوی شما باز می‌گردد. پیش از هر کاری از خودتان بپرسید «آیا دوست دارم نتیجه‌ی این کار عاید خودم شود؟» اگر پاسخ شما «نه» می‌باشد، آن کار را انجام ندهید.
قانون شماره دو:
به یاد داشته باشید که همه به اندازه‌ی شما نیازمند عشق و اطمینان خاطر هستند. در وجود هر انسانی نیاز به عشق، تایید و تحسین وجود دارد. قطعا افرادی وجود دارند که برای ارضا شدن نیازشان روشهای بسیار پیچیده‌ای دارند. اما اگر به شخصیت خارجی این افراد و انسان آسیب‌پذیری که در درون‌شان وجود دارد نگاه کنید، متوجه می‌شوید که انسانهای بسیار ساده‌ای هستند.
فراموش نکنید فروشنده‌ای که به نظرتان آدم نامعقولی می‌آید، احتمالا در زندگی‌اش عشق و علاقه‌ی چندانی دریافت نکرده است. یا مردی که برای یک مصاحبه‌ی شغلی آمده است، احتمالا احساس عدم شایستگی می‌کند. این موضوعات به شما کمک می‌کند در برخورد با ناملایمات زندگی، عکس‌العمل‌های شدید از خود نشان ندهید. شاید ناراحتی شما را برطرف نکند اما حداقل باعث می‌شود. رفتار نادرستی از خود نشان ندهید.
قانون شماره سه:
فراموش نکنید - بقیه انسانها هم به اندازه‌ی شما از دوست نداشته شدن می‌ترسند.
قانون شماره چهار:
کسی را بازیچه‌ی خود نکنید.
فریب دادن و نقش بازی کردن موقتا به شما کمک می‌کند در زندگی شخصی یا حرفه‌ای به نتایج دلخواه برسید، اما مسلما وحدت وجود و شخصیت شما را تخریب می‌کنند. رک و راست باشید. با انصاف باشید و کسی را بازیچه خود نکنید. شما یک انسان خوب هستید.
قانون شماره پنج:
خودتان باشید.
این قانون صرف نظر از واکنش دیگران یا نتایجی که ایجاد می‌کند، همیشه و در همه جا به کار می‌آید. زیرا شما در بازی کردن نقش خودتان ماهرتر از هر نقش دیگری هستید.
قانون شماره شش:
اگر به کسی علاقمند هستید، عشق خود را ابراز کنید.
این فرد می‌تواند یک دوست، یک خویشاوند، همسایه، راننده‌ی اتوبوس، خدمتکار، معلم، فروشنده، مربی باشگاه و حتی حیوانات خانگی‌تان باشد - هر فردی. فکر نکنید آنها خودشان می‌دانند شما چه احساسی دارید و نیازی به شنیدن آن ندارند - نیاز دارند.
قانون شماره هفت:
پیش از اینکه زیادی عاشق شوید، سئوالات خود را بپرسید.
پیش از اجاره‌ی یک ساختمان، پیش از استخدام یک فرد، پیش از انتخاب یک رستوران، پیش از رزرو یک هتل، پیش از قبول یک پروژه، پیش از انتخاب آرایشگاه، پیش از خرید وسایل خانگی و پیش از انجام هر کاری، سوال کنید!!! می‌توانیم از اغلب مشکلاتی که در زندگی روزمره خود با آنها مواجه می‌شویم پیشگیری کنیم، به شرط آنکه اول سوال کنیم (و قطعا به جواب سوال‌ها نیز گوش بدهیم!)
قانون شماره نه:
با افرادی دوست شوید که خوش اخلاق هستند.
فقط براساس منافع خود دوستان، هم اتاقی‌ها، ‌همکاران، ‌هم سفران و کارمندان خود را انتخاب نکنید. اطراف خود را از انسانهای خوش اخلاق پر کنید. اینگونه غصه‌های زندگی بسیار کم‌تر می‌شود.
قانون شماره ده:
به علائم خطر توجه کنید.
به اندام، ماشین، حساب بانکی و اخلاق خود توجه کنید. به آنچه مردم به شما می‌گویند و نمی‌گویند، به رفتاری که با شما دارند و بویژه به مسائلی که از آنها خوشتان نمی‌آید توجه کنید. جهان اطراف ما یکسره در حال پیام دادن به ما می‌باشد. اکثرا وقتی دچار مشکل می‌شویم که به این پیام‌ها بی توجهی می‌کنیم.
قانون شماره یازده:
در مورد مردم بر اساس وسعت دلشان قضاوت کنید نه چیز دیگر.
تمام این موارد بی اهمیت است: چقدر پول دارد، چه شغل با کلاسی دارد، چقدر جذاب است، چقدر موفق است، با چه کسی فامیل است، چقدر مشهور است، چه اندام زیبایی دارد، چه لباسهایی می‌پوشد، صاحب چه چیزهایی است. یا رنگ پوستش چیست؟ آنچه مهم است این است که در دل یک فرد چیست. اگر قرار است تحت تاثیر یک چیز قرار بگیرد، آن چیز باید شیرین و دوست داشتنی بودن فرد مقابل باشد.
قانون شماره چهارده:
احساسات خود را صادقانه ابراز کنید.
اگر صادق نباشید، در دراز مدت شکست می‌خورید. پس به همین قانون بچسبید!
قانون شماره پانزده:
جذاب‌ترین ویژگی‌ خود را نشان دهید - ذهن‌تان.
هیچ کسی مثل شما نیست. بنابراین شما بهترین نمونه موجود از خودتان در تمام جهان هستید. پس به خودتان ببالید!
قانون شماره شانزده:
از نظر عاطفی سخاوتمند باشید. خسیس نباشید.
هرچه عشق بیشتری را نسبت به دیگران ابراز کنید، عشق بیشتری در قلب خود احساس خواهید کرد. چرا که وقتی عشق از درون شما به بیرون تراوش می‌کند، اولین فردی که از این نعمت برخوردار می‌شود خود شما هستید. عشق ورزیدن هرگز موجب شکست خوردن نمی‌شود. بنابراین عشق خود را با لبخندتان، با کلمات‌تان، با اعمال‌تان و افکارتان به همه کس و همه چیز نشان دهید. فقط به انسانها اکتفا نکنید- به حیوانات، درختان، گلها، ابرها و تمام معجزات جهان ابراز عشق کنید.
اگر همه‌ی انسانهایی که می‌شناسید و نمی‌شناسید، در همین لحظه در حال اجرای قوانین واقعی بودند، آیا دنیا به یک مکان خیلی بهتر تبدیل نمی‌شد ...؟