سالاد کلم با چاشنی آبلیمو و آویشن

اگر در جست‌وجوی یک پیش غذای مفید و پرخاصیت هستید تا پیش از وعده غذایی سرو کنید یا اگر به‌دنبال غذایی جدید، سبک اما مقوی برای وعده شام هستید، پیشنهاد می‌کنیم این سالاد گیاهی …

اگر در جست‌وجوی یک پیش غذای مفید و پرخاصیت هستید تا پیش از وعده غذایی سرو کنید یا اگر به‌دنبال غذایی جدید، سبک اما مقوی برای وعده شام هستید، پیشنهاد می‌کنیم این سالاد گیاهی را تجربه کنید. برای تهیه این سالاد حداکثر ۴۰ دقیقه زمان لازم دارید و در مدت زمان کوتاهی می‌توانید یک غذای خوش طعم، خوش عطر و گرم را برای اعضای خانواده‌تان تدارک ببینید.

● مواد لازم :
▪ کلم سفید: یک پیمانه خرد شده (۱۵۰ گرم)
▪ عدس: یک پیمانه (۱۵۰ گرم)
▪ سیر: ۴ حبه
▪ پیاز: ۲عدد متوسط
▪ روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
▪ آویشن خشک‌شده:
▪ یک قاشق چای خوری
▪ نمک و فلفل: به میزان کافی
▪ آبلیمو تازه: به میزان کافی

● روش تهیه :
عدس را پس از پاک کردن با آب بشویید و آن را با یک لیتر آب درون قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. سپس یکی از پیازها را ۴ قاچ کرده و با ۳ حبه سیر به درون قابلمه اضافه کنید. درصورتی که در خانه برگ بو دارید می‌توانید یک عدد از آن را برای از‌بین‌بردن بوی پیاز به موادتان اضافه کنید. اجازه دهید این ترکیب به‌مدت نیم ساعت روی حرارت متوسط بپزد.
پس از اتمام مدت زمان ذکر شده پیاز و سیر را از قابلمه خارج کرده و عدس را آبکشی کنید. روغن زیتون را درون تابه ریخته و حبه سیر باقی مانده و پیاز دیگری را ساطوری کرده و کمی تف دهید تا بوی پیاز و سیر به مشام‌تان رسیده و نرم شوند. بعد از ۳ تا ۴ دقیقه، کلم را به این مخلوط اضافه کرده و آن را تفت دهید. دقت کنید این ترکیب را بیش از ۵ دقیقه روی حرارت قرار ندهید تا تردی و ظاهر آن از بین نرود.
این مخلوط را درون ظرف بریزید و آن را با کمی پیاز خلال شده، آویشن خشک شده که به‌صورت پودر در آمده و نمک و فلفل مخلوط کنید و در نهایت ۲ تا ۳ قاشق آبلیموی تازه به آن اضافه کنید. آبلیمو را می‌توانید به‌عنوان چاشنی اصلی این غذا روی میز قرار دهید تا افرادی که تمایل به طعم ترشی دارند از آن بیشتر مصرف کنند.

● نکته :
این غذا از آن جهت که حاوی سبزی‌های مختلف است غذایی مناسب برای افراددموی مزاج محسوب می‌شود. این گروه می توانند این سالاد را به تنهایی در وعده غذایی عصرانه یا به همراه نان جو در وعده‌های ناهار یا شام میل کنند. علاوه بر این مصرف سبزی‌های تازه و آب‌پز برای افراد صفراوی مزاج نیز توصیه شده است. این افراد می‌توانند آبلیموی بیشتری به این غذا اضافه کنند.