ناو

کارگردان: پیتربرگ، نویسندگان: اریش هوبر،جان هوبر، مدیر فیلمبرداری: توبیاس ای.شلیسلر، تدوین: کالبی پارکر.جی آر، بیلی ریچ و پل روبل، موسیقی: استیو جابلونسکی، بازیگران: تیلرکیچ، …

کارگردان: پیتربرگ، نویسندگان: اریش هوبر،جان هوبر، مدیر فیلمبرداری: توبیاس ای.شلیسلر، تدوین: کالبی پارکر.جی آر، بیلی ریچ و پل روبل، موسیقی: استیو جابلونسکی، بازیگران: تیلرکیچ، الکساندر اسکار سگارد، ریحانا، بروکلین دکر، تادانوبو آسانو، هامیش لینکلتر،لیام نیسن، تاریخ اکران در آمریکای شمالی: ۱۸می ۲۰۱۲، فروش جهانی تا ۲۱می ۲۰۱۲: حدود ۲۴۳میلیون و دویست هزار دلار، بودجه تولید: ۲۰۹میلیون دلار، کمپانی پخش کننده: یونیورسال، محصول:آمریکا، محدودیت سنی:PG۱۳، زمان:۱۳۱ دقیقه.
درباره فیلم: هجوم ناگهانی موجودات ناشناخته که ازفضا به زمین آمده اند دست آویز انبوهی از فیلم های سینمایی از گونه علمی تخیلی بوده اند. پس لازم نیست چندان به ذهن خود فشار آوریم چرا که حافظه عناوین مشهوری چون«روز استقلال»،«مریخ حمله می کند» و یا«جنگ دنیاها» را به خاطرمی آورد.داستان فیلم«ناو»هم درباره مواجه شدن عده‌ای ازکشتی های جنگی آمریکایی با موجودات فرا زمینی است. موجوداتی که با تجهیزات پیشرفته شان درابتدا مهارناپذیروشکست ناپذیرجلوه می کنند. اما همه می دانیم که براساس یک قانون نانوشته، پایان این گونه بلاک باسترهای تابستانی همیشه با پیروزی زمینی ها برموجودات ناشناخته رقم می خورد.این قصه بارها تکرارشده قراراست این بارهم انبوه تماشاگران حادثه دوست را به سینماها بکشاند. اما با بودجه بالای تولید و استقبال نه چندان خوب منتقدان، این کار کمی دشوار به نظر می رسد.
دیدگاه منتقدان: ربکا ماری منتقدAbout.com ازفیلم خوشش نیامده ومعتقد است که این فیلم مضحک ترین پیرنگ دربین همه فیلم های سال۲۰۱۲، که با بودجه سنگین تولید شده اند را به ما نشان می دهد.
راجرایبرت در شیکاگو سان تایمزهم به نکته جالبی اشاره کرده است. به نظراو این فیلم، ازسنت فیلم‌های«ترانسفورمرز» پیروی می کند و ازطرفی براساس بازی های کمپانی اسباب بازی سازی هاسبرو ساخته شده است موردی که این احساس را به تماشاگرمی دهد که گویی کمپانی هاسبرو برخی فیلم های مایکل بی را به پیتربرگ نشان داده و از او خواسته چیزی شبیه آن ها بسازد.


نویسنده : حامد مقدم