معرفی سایت های کاربردی وب

با گسترده شدن دنیای علم و تجارت و روابط اداری، روز به روز تعداد نام های اختصاری بیشتر می شود و در این شرایط به جای حفظ همه نام ها بهتر است که یک مرجع خوب برای جست و جوی معنی کلمات …

با گسترده شدن دنیای علم و تجارت و روابط اداری، روز به روز تعداد نام های اختصاری بیشتر می شود و در این شرایط به جای حفظ همه نام ها بهتر است که یک مرجع خوب برای جست و جوی معنی کلمات بدانیم

www.esmfamil.ir
اسم فامیل آن لاین
در ساده ترین تعریف لغت نامه برای کلمه اسم فامیل آمده که «اسم فامیل، نام یک نوع بازی است». اما این کلمه برای نسل ما خیلی بیشتر از یک بازی است.
دراقع اسم فامیل نه فقط یک بازی از پیش برنامه ریزی شده که بهترین سرگرمی برای اوقات بیکاری است. واقعا کسی پیدا می شود که تجربه اسم فامیل بازی کردن سر کلاس را نداشته باشد؟ حالا این بازی به فضای آنلاین هم سرایت کرده.
کافی است نام و ای میل تان را در این سایت وارد کنید و یک لینک مخصوص بگیرید. هرکس که به آن لینک بیاید، وارد بازی شما شده.

www.tineye.com
پیدا کردن تصاویر مشابه
احتمالا از چند ماه پیش تا الان که گوگل سرویس «جست و جو به وسیله تصویر» را معرفی کرده، دست کم یک بار گذرتان به آن افتاده. سرویسی که تصویر موردنظر شما را می گیرد و نمونه های مشابه و اطلاعتی راجع به آن پیدا می کند.
در همین حوزه سایت دیگری به نام TinEye وجود دارد که به صورت تخصصی دنبال تصاویر مشابه تصویر ارایه شده توسط شما می گردد. این سایت افزونه های مخصوصی برای مرورگرهای کروم، اپرا و فایرفاکس دارد و در حالت عادی تصویر را از دو راه آپلود و درج لینک قبول می کند.

www.Mokhafaf.com
مرجع کلمات اختصاری
با گسترده شدن دنیای علم و تجارت و روابط اداری، روز به روز تعداد نام های اختصاری بیشتر می شود و در این شرایط به جای حفظ همه نام ها بهتر است که یک مرجع خوب برای جست و جوی معنی کلمات بدانیم و هروقت که لازم شد به آن سر بزنیم؛ سایت مخفف دات کام، که نمونه فارسی abbreviations.com است مرتبا در حال بروز رسانی و تکمیل بانک اطلاعاتی است.