بهترین توصیه‌ها برای درمان گزیدگی حشرات

همزمان با رسیدن فصل گرما، مشکل گزیده شدن با نیش حشرات که برای ما بیماری و پریشانی و عدم آسایش را به همراه می‌آورد، تشدید می‌شود. پایگاه اینترنتی هلت می آپ در مقاله‌ای چند روش …

همزمان با رسیدن فصل گرما، مشکل گزیده شدن با نیش حشرات که برای ما بیماری و پریشانی و عدم آسایش را به همراه می‌آورد، تشدید می‌شود.
پایگاه اینترنتی هلت می آپ در مقاله‌ای چند روش موثر و کارآمد برای درمان و تسکین گزیدگی با نیش حشرات توصیه کرده که عبارتند از:
- درمان گزیدگی با امکانات خانگی: روی محل خارش و گزیدگی را صابون سدیم موسوم به صابون ایووری بمالید. اگر این صابون را در اختیار ندارید تا حد امکان از صابون خشک استفاده کنید. اگر محل گزیدگی عفونت کرده با الکل روی آن را پاک کنید و با نوار آن را بپوشانید. می‌توانید برای تسکین محل گزیدگی روی آن کیسه یخ بگذارید.
- درمان گزیدگی با استفاده از مواد تسکین دهنده: برای اینکه محل گزیدگی سریعتر آرام شود می‌توانید به طور مستقیم روی آن را با خمیر دندان، لاک ناخن، محلول شوینده دهان، عسل و یا چند قطره الکل بمالید. بعلاوه می‌توانید روی آن را با یک عدد چای کیسه‌ای داغ مالش دهید.
- درمان گزیدگی با استفاده از خمیرهای دست ساز و خانگی: به محضی که دچار گزیدگی شدید می‌توانید با درست کردن یکی از ترکیبات زیر مثلا به صورت یک خمیر تازه و قرار دادن آن روی محل گزیدگی، سوزش و خارش آن را تسکین دهی:
- محلول آب و نمک - ترکیب آب و آسپرین - ترکیب آب و گوشت نرم شده - ترکیب آب و جوش شیرین - ترکیب آسپرین و الکل
- درمان گزیدگی با استفاده از روغن‌های ضروری و برگهای گیاهی؛ برای این منظور می‌توانید از روغن گیاه سدر، روغن اسطوخودوس یا روغن درخت چای استفاده کنید. هم چنین برگ تازه و بریده شده ریحان برای درمان گزیدگی مفید است.