سوپ سبزی‌ها

● مواد لازم برای ۴ نفر ▪ پیاز: ۲ عدد درشت ▪ جعفری: ۳۰۰ گرم حداقل ▪ سیر: یک پیمانه ▪ تخم گشنیز: یک قاشق غذاخوری ▪ سس سویا: ۲ قاشق غذاخوری ▪ اسفناج: ۲۰۰ گرم ▪ عصاره مرغ: ۲ لیوان (نیم لیتر) ▪ …

● مواد لازم برای ۴ نفر
▪ پیاز: ۲ عدد درشت
▪ جعفری: ۳۰۰ گرم حداقل
▪ سیر: یک پیمانه
▪ تخم گشنیز: یک قاشق غذاخوری
▪ سس سویا: ۲ قاشق غذاخوری
▪ اسفناج: ۲۰۰ گرم
▪ عصاره مرغ: ۲ لیوان (نیم لیتر)
▪ ماست: یک لیوان پرچرب
▪ پنیر فتا: ۲ قاشق غذاخوری
▪ نمک و فلفل: به میزان لازم
▪ زنجبیل رنده شده:۲قاشق‌چای‌خوری

● روش تهیه:
ما در آشپزی مینی‌مال پیاز داغ نداریم،‌ این را یک بار دیگر هم گفته بودیم. قبل از هر چیز پیازهای درشت سفید را خرد کرده و کارمالایز کنید (حتما می‌دانید که منظور ما چیست)
بعد از پیاز، سیر و تخم گشنیز را به همراه پیاز سرخ می‌کنیم.
اسفناج را که خرد شده به مایه اضافه می‌کنیم و تا جایی که آب اسفناج تبخیر بشود، ادامه می‌دهیم.
آب مرغ را به قابلمه اضافه می‌کنیم و در آن را می‌گذاریم تا ۱۰ دقیقه بجوشد.
ما قبلا در یک ظرف جداگانه، جعفری خرد شده را با ماست مخلوط کرده بودیم،‌اما به شما نگفته بودیم. اما شما که خودتان فوت و فن آشپزی مینی‌مال دست‌تان آمده، این کار را انجام داده‌اید که از شما متشکریم. این مخلوط را داخل قابلمه خالی می‌کنیم.
نمک و فلفل را به سوپ اضافه می‌کنیم.
در پایان هم ۲ قاشق چای‌خوری زنجبیل تازه رنده شده به سوپ می‌زنیم تا طعم تازگی و فوق‌العاده خود را به غذای امروز ما اضافه کند.
حالا به آخرش رسیدیم. در دستور آخر این ماه را با پنیر فتا تمام می‌کنیم. تکه‌های پنیر را قبل از سرو داخل سوپ بیندازید و آن را داخل بشقاب بکشید، نوش جان.
نکته: کارمالایز کردن پیاز یعنی پیاز را روی حرارت ملایم با اندکی روغن مدت طولانی سرخ کرده و بپزید تا رنگ آن قهوه‌ای شده و شکر موجود در آن خارج شود.

نکته:
ماست یکی از مهم‌ترین دست‌سازهای بشر در صنعت خوراکی محسوب می‌شود. یک ماده لبنی غیرقابل جایگزین که اتفاقا در ایران خوشمزه‌ترین‌های آن را در تمام دنیا پیدا خواهید کرد. ایرانی‌ها به ماست علاقه ویژه‌ای دارند و با استفاده از افزودنی‌ها و ذائقه خود از آن چیز بی‌نظیری ساخته‌اند. یکی از موارد استفاده از ماست که در سایر غذاهای این شماره هم کاربرد داشت، در سوپ سبزی‌ها قابل مشاهده خواهد بود پس با ما باشید.