چرا نباید آی فون ۴S خرید؟

کاهش قیمت شدید آی فون در هفته های اخیر همان طور که انتظار داشتیم بسیاری از کاربران را فریب داد. آنها موقع خرید احتمالا همان حسی را تجربه کردند که لشکر آلمان نازی موقع فتح لهستان …

کاهش قیمت شدید آی فون در هفته های اخیر همان طور که انتظار داشتیم بسیاری از کاربران را فریب داد. آنها موقع خرید احتمالا همان حسی را تجربه کردند که لشکر آلمان نازی موقع فتح لهستان در ابتدای جنگ جهانی دوم داشته است. می توانید آی فون ۴S را گوشی خوبی بدانید اما ما تنها به شرطی با این طرز فکر موافقیم که سردی لوله اسلحه را زیر گلویمان حس کنیم!
این واقعا یک محصول ناامیدکننده از سوی اپل بود. ما مدت ها انتظار کشیده بودیم و تصور می کردیم بالاخره یک تلفن همراه واقعی را ملاقات خواهیم کرد اما حقیقت به شکل دیگری اتفاق افتاد. آنها در غیاب استیو جابز جسارت همیشگی شان را نداشتند و ترجیح دادند تنها با چند ارتقای ساده برای یک سال دیگر سر کاربرانشان را گرم کنند.
پردازنده مورد استفاده از همان اول، قدیمی به نظر می آمد و دوربین هشت مگاپیکسلی گزینه چندان هیجان انگیزی نبود. اگر تا ماه پیش می توانستید دوستانتان را با قابلیت های مسخره و غیرکاربردی Siri سرگرم کنید حالا بهتر است بدانید این نرم افزار هک شده و روی آی فون ۴ نیز قابل اجرا است.
بگذارید وضعیت را به شکل دیگری در نظر بگیریم؛ شما نیاز شدیدی به خرید یک گوشی تلفن همراه د ارید و خوشبختانه وضعیت حساب های بانکی تان هم دلگرم کننده است. پس یکراست به سراغ گوشی های رده بالای یک میلیونی می روید. در حال حاضر همین آی فون ۴S موجود است که مدل های ۶۴، ۳۲ و ۱۶ گیگابایتی آن به ترتیب یک میلیون و ۵۰۰، یک میلیون و ۳۰۰ و یک میلیون و ۱۱۹ هزار تومان قیمت داشتند. HTC هم با سه مدل Sensation XL، Sensation XE و One X در بازار رقابت حضور دارد.
در عین حال نباید از سامسونگ Galaxy Note غفلت کنیم. در مقام مقایسه هر چهار گوشی آخر هم از نظر فنی به آی فون ۴S برتری دارند و هم رفتار مهربانانه تری با جیب های من و شما خواهند داشت. همین حالا می توانید دوقلوهای XL و XE را به ترتیب با قیمت ۸۵۰ و ۸۶۰ هزار تومان بخرید. سامسونگ Galaxy Note هم قیمتی حدود ۸۹۰ هزار تومان دارد.
اگر موضوع کیفیت مطرح باشد. ما One X محصول HTC را پیشنهاد می دهیم که از همه نظر عالی است. پردازنده چهار هسته ای، صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت، طراحی شیک، فیلمبرداری Full HD و سیستم عامل آندروید نسخه چهار تنها بخشی از توانایی این محصول هستند. ما تازه وقتی به قدرت واقعی One X پی بردیم که آن را در دست گرفتیم. این گوشی در حال حاضر قیمتی حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دارد. طرفداران پروپا قرص اپل هم می توانند تا پاییز صبر کنند. شاید زیر انبوهی از شایعه ها یک آی فون ۵ هم ببینیم!