سنبل گیاه علفی و پیازدار

سنبل گیاهی چندساله و بومی نواحی مدیترانه ای است. این گیاه علفی و پیازدار است و گل های زنگوله ای شکل خوشه ای به رنگ های قرمز، زرد، صورتی، بنفش و ... تولید می کند.خاک مناسب برای پرورش …

سنبل گیاهی چندساله و بومی نواحی مدیترانه ای است. این گیاه علفی و پیازدار است و گل های زنگوله ای شکل خوشه ای به رنگ های قرمز، زرد، صورتی، بنفش و ... تولید می کند.خاک مناسب برای پرورش و نگهداری سنبل مخلوطی از خاکبرگ کمپوست و ماسه است. البته می توانید سنبل را در آب نیز نگهداری کنید.
برای این کار باید از ظرفی با دها نه گشاد و گلوگاهی باریک استفاده کنید و پیاز این گیاه را طوری در ظرف قرار دهید که ریشه ها درون آب و انتهای پیاز روی آب قرار گیرد. سنبل گیاهی آفتاب دوست است و باید در مکان های کاملا آفتابی نگهداری شود. برای تکثیر سنبل باید در تابستان پیازچه ها را به مدت یک ماه در انبار (۲۶درجه سانتی گراد) نگهداری کنید و سپس آن ها را تا زمان کاشت به مکانی دیگر (انباری با درجه حرارت ۱۷درجه سانتی گراد) منتقل کنید. در آبان ماه پیازها را در گلدان طوری بکارید که نوک آن ها چند سانتی متر بالاتر از سطح خاک قرار گیرد سپس گلدان را آبیاری کنید و به مکان سردتری انتقال دهید تا ریشه دهی کامل شود.