نیکون ۳۲۰۰D با طعم WiFi !

دوسال پیش پیش بینی کارشناسان صنعت دوربین سازی حاکی از آن بود که رقابت بر سر مگاپیکسل دوربین ها در حال اتمام است و دیگر کسی دوربینی با کیفیت بالاتر از ۱۶ مگاپیکسل احتیاج نخواهد …

دوسال پیش پیش بینی کارشناسان صنعت دوربین سازی حاکی از آن بود که رقابت بر سر مگاپیکسل دوربین ها در حال اتمام است و دیگر کسی دوربینی با کیفیت بالاتر از ۱۶ مگاپیکسل احتیاج نخواهد داشت. اما به نظر می رسد نیکون این پیش بینی را ندیده گرفته است، چون بعد از نیکون ۸۰۰D مگاپیکسلی، حالا دوربین نیکونی با کیفیت ۲۴.۲ مگاپیکسل به بازار عرضه شده است. به گزارش برترین ها، نیکون HD-SLR ۳۲۰۰D دارای سنسور CMOS format-DX و قابلیت استفاده از اینترنت بدون سیم برای آپلود تصویر است.
ساخت این دوربین نشاندهنده تفاوت بین رویکرد شرکت های نیکون و کانن است. دوربین جدید نیکون نسبت به همه مدل های کانن مگاپیکسل بالاتری دارد، و اگرچه این به معنای کیفیت بالاتر تصویر نیست، ولی نشانگر آن است که این دو شرکت نسبت به قضیه مگاپیکسل نظرات متفاوتی دارند و باید دید کدام یک موفق تر خواهند بود.
یک آداپتور بدون سیم a۱-WU هم به همراه این دوربین به بازار عرضه شده است که برای آپلود تصویر و نیز مشاهده از راه دور از طریق یک نرم افزار آندروید مجانی به کار می رود. عکسبرداری با WiFi به این معناست که عکس ها می توانند با استفاده از یک دستگاه هوشمند از فاصله دور (حداکثر ۱۵ متر) گرفته شوند.