کیک اسفناج

این کیک ایده شاد و جالبی را همراه دارد ویکی از زیباترین رنگهای بهاری را به آشپزخانه شما می آورد .این کیک به هیچ عنوان طعم اسفناج نمیدهد و بیشتر طعم و عطر لیمو را می‌توان از آن حس …

این کیک ایده شاد و جالبی را همراه دارد ویکی از زیباترین رنگهای بهاری را به آشپزخانه شما می آورد .این کیک به هیچ عنوان طعم اسفناج نمیدهد و بیشتر طعم و عطر لیمو را می‌توان از آن حس کرد.
● مواد لازم:
▪ تخم مرغ ۳ عدد
▪ شکر ۱ و ۱/۲ پیمانه
▪ آرد ۲ پیمانه
▪ روغن مایع ۳/۴ پیمانه
▪ پوره برگ اسفناج تازه ۳/۴ پیمانه
▪ وانیل ۱ قاشق چایخوری
▪ آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری
▪ رنده پوست لیمو ۲ عدد لیمو
▪ بکینگ پودر ۳ قاشق چایخوری
▪ نمک ۱/۲ قاشق چایخوری


● طرز تهیه:
«فقط قسمت برگ‌های سبز - ساقه‌ها رو استفاده نکنید»
فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.
در یک ظرف بزرگ، آرد، نمک و بکینگ پودر را الک کنید و کنار بگذارید، شکر را با تخم مرغ، وانیل و پوست لیمو ترش خوب هم بزنید تا یکدست شده و رنگ آن روشن شود سپس آب لیمو ترش را اضافه کنید. روغن را نیز اضافه کرده و هم بزنید.
برگهای اسفناج را بشویید ( فقط قسمتهای سبز برگها را استفاده کرده و ساقه‌ها را کنار بگذارید ) و داخل میکسر یا غذاساز بریزید و آنقدر هم بزنید تا تبدیل به یک مایه سبز رنگ شود. برگهای اسفناج به هیچ عنوان نباید داخل این مایه مشخص باشد. اکنون پوره اسفناج آماده شده را به مایه کیک اضافه کنید. آرد را نیز کم کم اضافه کرده و مخلوط کنید.
قالب مورد نظر را کره بمالید و آرد پاشی کنید، سپس مایه کیک را داخل قالب ریخته و به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر قرار دهید.
قبل از خارج کردن از فر با خلال دندان چک کنید، اگر چیزی از کیک به خلال دندان نچسبید، کیک را از فر بیرون آورده و روی پایه سیمی قرار دهید تا کاملاً خنک شود و پس از خنک شدن از قالب جدا کنید.