داوودی گیاهی با انواع متنوع

داوودی بومی نیمکره شمالی و خصوصا اروپا و آسیاست. حدودا ۲۰۰ گونه یک ساله و چند ساله علفی معطر از این گیاه در دنیا وجود دارد که اغلب برای کاشتن در گلدان و یا شاخه های گل بریده مورد …

داوودی بومی نیمکره شمالی و خصوصا اروپا و آسیاست. حدودا ۲۰۰ گونه یک ساله و چند ساله علفی معطر از این گیاه در دنیا وجود دارد که اغلب برای کاشتن در گلدان و یا شاخه های گل بریده مورد استفاده قرار می گیرد.
این گیاه در شرایط روزهای کوتاه و شب های طولانی گل می دهد و معمولا از زمان کاشت در گلدان تا گلدهی ۳ ماه زمان موردنیاز است. بنابراین باید این مسئله را مدنظر قرار دهید.
خاک مناسب برای پرورش داوودی خاکی با بافت نرم و زهکش خوب است. مخلوطی از خاک باغچه کود کاملا پوشیده و خاکبرگ به نسبت مساوی برای این کار ایده آل است.
دمای مطلوب برای پرورش و نگهداری این گیاه ۲۵ درجه سانتی گراد است. داوودی در نور کامل بهتر رشد می کند بنابراین گلدان این گیاه را در آپارتمان به پشت پنجره های جنوبی منتقل کنید. برای داشتن گیاهی پرشاخه و برگ باید داوودی را سربرداری کنید (یعنی جوانه ها و غنچه های مرکزی را قطع کنید تا جوانه های جانبی فعال شود) و گل ها و برگ های خشک شده را حذف کنید.