زنبق، به آب زیاد نیازندارد

زنبق گیاهی از خانواده ارکیده و بومی مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا ست. برگ ها ی آن شمشیری و از وسط تا شده است. ارتفاع این گیاه به طور متوسط در حدود ۵۰ سانتی متر است. گلدان این گیاه …

زنبق گیاهی از خانواده ارکیده و بومی مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا ست. برگ ها ی آن شمشیری و از وسط تا شده است. ارتفاع این گیاه به طور متوسط در حدود ۵۰ سانتی متر است. گلدان این گیاه را از خاکی سبک و قابل نفوذ پر کنید. برای این کار بهتر است از مخلوطی از خاکبرگ، خاک باغچه و ماسه استفاده کنید. دمای مناسب برای رشد و پرورش زنبق در حدود ۲۰ درجه سانتی گراد است.
نیاز آبی این گیاه زیاد نیست بنابراین باید در فاصله بین دو آبیاری خاک گلدان خشک شود سپس اقدام به آبیاری کنید. زنبق از گیاهان آفتاب دوست است، اگر قصد نگهداری آن را در منزل دارید باید گلدان این گیاه را پشت پنجره های جنوبی آپارتمان قرار دهید. شروع دوره گلدهی این گیاه اوایل خرداد ماه می باشد. در این زمان گل های معطر و رنگارنگی بر روی ساقه های بدون انشعاب این گیاه پدیدار می شود که البته به دلیل عمر کوتاه زود پژمرده می شود و می ریزد. برای تکثیر زنبق می توانید از روش کاشت مستقیم بذر و یا جداسازی و کاشت پیازهایی که از بوته مادری گرفته می شود استفاده کنید.