شمعدانی گیاهی آفتاب دوست

شمعدانی بومی آفریقای جنوبی است. این گیاه زیبا از قدیمی ترین گیاهان زینتی است که بسیار مورد توجه ایرانیان می باشد. شمعدانی های مورد استفاده در گلکاری به چهار دسته تقسیم می شود …

شمعدانی بومی آفریقای جنوبی است. این گیاه زیبا از قدیمی ترین گیاهان زینتی است که بسیار مورد توجه ایرانیان می باشد. شمعدانی های مورد استفاده در گلکاری به چهار دسته تقسیم می شود که شامل: شمعدانی معمولی، شمعدانی پیچ، شمعدانی اژدر و شمعدانی عطری. خاک مناسب برای این گیاه مخلوطی از خاکبرگ خاک باغچه و ماسه است.
در تابستان باید همیشه گلدان شمعدانی را مرطوب نگه دارید و در زمستان می توانید هفته ای یک مرتبه به آن آب بدهید. شمعدانی گیاهی آفتاب دوست است و در سایه شاخ و برگ آن زیاد و طویل می شود و گل نمی دهد. حرارت مناسب برای شمعدانی ۱۸ درجه سانتی گراد است. بهترین گلدان برای پرورش و نگهداری این گیاه گلدان های سفالی است. زمانی که ریشه ها به بدنه گلدان رسید باید گلدان را با یک شماره بزرگتر تعویض کنید. شمعدانی را باید سربرداری کنید (جوانه انتهایی ساقه را قطع کنید) تا گیاه شکل مناسب و پرشاخ و برگی پیدا کند در غیر این صورت ساقه اصلی طویل و بدون انشعاب می شود و گیاه شکل زیبایی ندارد.