برگ انجیری به نور غیرمستقیم نیاز دارد

برگ انجیری بومی جنگل های انبوه مناطق گرمسیری جنوب مکزیک است. این گیاه با داشتن برگ های پهن و دارای بریدگی های عمیق جلوه ای خاص به فضای آپارتمان می دهد. گلدان این گیاه را باید نزدیک …

برگ انجیری بومی جنگل های انبوه مناطق گرمسیری جنوب مکزیک است. این گیاه با داشتن برگ های پهن و دارای بریدگی های عمیق جلوه ای خاص به فضای آپارتمان می دهد. گلدان این گیاه را باید نزدیک پنجره و در نور غیرمستقیم قرار دهید.برای آبیاری این گیاه عجله نکنید چون سطح خاک در فاصله دو آبیاری باید خشک باشد. در تابستان هفته ای یک بار و در زمستان هر دو هفته یک بار به آن آب بدهید.
اگر برگ ها چروکیده و خشک شده این امر نشانه کمبود آب است و اگر برگ های پایین گیاه زرد و سپس قهوه ای می شود علامت آبیاری بیش از اندازه است. گلدان این گیاه را از مخلوطی از خاکبرگ و خاک باغچه پر کنید و در فصل بهار و تابستان از کودهای مغذی استفاده کنید(۳ گرم کود را در یک لیتر آب حل کنید). برای تکثیر برگ انجیری می توانید از روش کاشت مستقیم بذر استفاده کنید.هم چنین می توانید با تهیه قلمه های سبز در طول فصل رشد و قرار دادن آن ها در آب و یا کاشتن در ماسه قلمه ها را ریشه دار کنید و در گلدان جدید بکارید.