مصاحبه با ساوانا بریت، جوان ترین ناشر مجله در جهان

ساوانا بریت در سن هشت سالگی اولین اشعار خود رابه چاپ رساند و در سن نه سالگی یک روزنامه پرخواننده نیوجرسی (The Kitchen Table News) او را به عنوان مسئول بررسی و مطالعه کتاب های کودکان استخدام کرد. …

ساوانا بریت در سن هشت سالگی اولین اشعار خود رابه چاپ رساند و در سن نه سالگی یک روزنامه پرخواننده نیوجرسی (The Kitchen Table News) او را به عنوان مسئول بررسی و مطالعه کتاب های کودکان استخدام کرد. اما وقتی ساواتا نه ساله بود روزنامه ورشکست شد و او ناچار شغل خود را از دست داد.اما ساواتا تسلیم این اتفاق نشد و با پشتکار و تلاشی که از خود نشان داد توانست پله های ترقی را طی کند و مجله خود را تحت عنوان (Girlpez) منتشر کند. این مجله شامل موضوعات متنوعی مانند موسیقی، سینما و مصاحبه با چهره های محبوب است.
ساواتا در حال حاضر ۱۵ سال دارد و مجله خود را به صورت آنلاین منتظر می کند (com.Girlpez). ساواتا امیدوار است که بتواند هرچه بیشتر به جامعه دختران کمک کند. در این جا متن مصاحبه با ساواتا را مشاهده می کنید:
چه چیزهایی به تو در مسیر موفقیت کمک کرده است؟
فکرمی کنم چیزی که باعث شد مجله خودم را راه اندازی کنم این بود که خیلی جوان بودم و کارهایی را انجام می دادم که هیچ کس دیگری انجام نمی داد. صادقانه می گویم من رقابت و چالش را خیلی دوست دارم و شاید این یکی از دلایل من برای انتشار مجله بود.
البته پدر و مادرم هم نقش مهمی داشتند. پدر من فردی با اراده است و اگر بخواهد کاری را انجام دهد حتماً انجام می دهد و هرگز کار امروز را به فردا نمی اندازد. او یک نویسنده است و تا به حال ۳ کتاب منتشر کرده است.
چگونه کارها را اولویت بندی می کنی و بین کار و زندگی تعادل برقرار می کنی؟
خوب این کار اصلاً آسان نیست. مجبورم بین درس و کار تعادلی برقرار کنم. هر روز ۶ ساعت در مدرسه هستم و بعد از مدرسه باید به کلاس بسکتبال بروم. بعد مستقیماً به خانه می روم و اگر بتوانم مصاحبه انجام می دهم. حتی بعضی وقتها شنبه صبح را به مصاحبه اختصاص می دهم چون تنها زمانی است که نسبت به سایر مواقع مشغله کمتری دارم. از همه مهم تر اینکه دارم روی یک پروژه موسیقی کار می کنم که کمی وقت گیر است.
اما واقعیت این است که من به هر نحوی که شده به همه این کارهامی رسم. تقویم من همیشه با من است و همه کارها را با برنامه ریزی انجام می دهم. وقتی چهارده ساله بودم احساس می کردم که مسئولیت مجله به من فشار می آورد اما کم کم با آن کنار آمدم. من در اغلب مواقع فردی مستقل هستم اما گاهی ناچار از پدر و مادرم کمک می گیرم.
چیز دیگری هست که دوست داشته باشی اضافه کنی؟
می خواهم برای کمک به زلزله زدگان هاییتی (زلزله ای که در سال ۲۰۱۰ اتفاق افتاد) اعانه جمع کنم . اوضاع زلزله زدگان اسفناک است و دنیا باید بداند که در نقطه ای از جهان مردمی گرفتار فقر هستند و به کمک ما نیاز دارند.
همچنین قصد دارم با کمک یک کارآفرین جوان دیگر کنفرانسی را برای معرفی افراد موفق ترتیب بدهیم تا نوجوانان در این کنفرانس شرکت کنند و سوالات خودشان را مطرح کنند.