پیچ امین الدوله درسایه هم رشد می‌کند

پیچ امین الدوله بومی شرق آسیاست. این گیاه همیشه سبز دارای گل های بسیار معطری است که در هنگام باز شدن سفیدرنگ و به تدریج زردرنگ می شود. این گیاه برای گلدهی به نور کامل آفتاب نیاز …

پیچ امین الدوله بومی شرق آسیاست. این گیاه همیشه سبز دارای گل های بسیار معطری است که در هنگام باز شدن سفیدرنگ و به تدریج زردرنگ می شود. این گیاه برای گلدهی به نور کامل آفتاب نیاز دارد، اگرچه در محیط های نیمه سایه و حتی سایه کامل نیز رشد می کند ولی به هر حال تاریکی، گلدهی را در بیشتر گیاهان گلدار به تاخیر می اندازد. گلدان امین الدوله باید دارای خاک سبک و غنی با زهکشی مناسب باشد. نیاز آبی این گیاه زیاد است بنابراین از آب دادن به آن غفلت نکنید. برای داشتن گیاهی جوان و شاداب باید شاخه های پیر و خشک را حذف کنید و شاخه های سالم را به قیم ببندید. برای تکثیر این گیاه از چند روش می توانید استفاده کنید:
۱. با کاشت مستقیم بذر در بهار و تابستان می توانید گیاه جدیدی به دست آورید.
۲. در بهار از ساقه های برگ دار و نرم که هنوز کاملا چوبی نشده است، قلمه بگیرید. این قلمه ها را در بستر کاشت ماسه ای قرار دهید و به آن مرتب آب بدهید تا ریشه دار شود.
۳. روش مناسب دیگر خوابانیدن شاخه است. شاخه ای بلند را انتخاب کنید و آن را در عمق سه سانتی متری خاک یک گلدان به گونه ای قرار دهید که نوک شاخه از خاک بیرون باشد. بعد از دو ماه شاخه در محل تماس با خاک ریشه می دهد. اکنون شاخه را با قیچی از پایه اصلی جدا کنید و گلدان را به محل اصلی منتقل کنید.