مداوای آلرژی بهاره با طب سوزنی

اکنون که در فصل بهار و آستانه گرم شدن هوا هستیم، آلرژی بهاره مثل هر سال به سراغ بعضی از افراد می‌رود. این بیماری علایم گوناگونی دارد و از علایم آن سرفه، آبریزش بینی، عطسه‌های …

اکنون که در فصل بهار و آستانه گرم شدن هوا هستیم، آلرژی بهاره مثل هر سال به سراغ بعضی از افراد می‌رود. این بیماری علایم گوناگونی دارد و از علایم آن سرفه، آبریزش بینی، عطسه‌های شدید و پشت سر هم، قرمزی چشم‌ها و در بعضی مواقع انسداد بینی، خارش چشم، بینی و پوست مشاهده می‌شود و گاهی این علایم با علایم سینوزیت، آسم و بیماری‌های تنفسی همراه می‌شود و به آن شدت می‌بخشد و گاه علایم آن در تمامی طول سال بیماران را مبتلا می‌کند و آنان به ناچار از انواع داروهای ضد حساسیتی استفاده می‌کنند.
اما علاوه بر روش‌های معمول، روش درمانی دیگری نیز در چین استفاده می‌شود که همان طب سنتی آن کشور است و گاهی بسیار مؤثر و مفید و به طور دائم برای تمامی عمر مشکل بیمار را حل می‌کند. آنها دلیل بیماری را عملکرد ضعیف ارگان‌های داخلی بدن از جمله ریه، طحال، کلیه و قلب می‌دانند و از طرفی معتقدند ضعف انرژی حیاتی باعث می‌شود باد و سرما و عوامل حساسیت‌زا وارد بدن شود و دفاع بدن را ضعیف کند و به التهاب و قرمزی چشم و بینی بیانجامد. طب سنتی چین، یکی از روش‌های موفق در درمان آلرژی بهاره را «طب سوزنی» می‌داند. این روش با استفاده از سوزن‌های ظریف که در بدن فرد جاگذاری می‌شوند و به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه باقی می‌مانند، ارگان‌های بدن را از طریق اعصاب حسی و حرکتی تنظیم می‌کند و با کنترل و افزایش خون‌رسانی به ارگان‌های بدن، باعث افزایش انرژی و از بین رفتن ضعف بدن می‌شود. از طرفی عوامل عصبی و روانی را کنترل می‌کند و آرام شدن روح و روان باعث تقویت بدن می‌شود و با کنترل سلول‌های حساسیت‌زای بدن جلوی تکثیر و واکنش شدید آنها را می‌گیرد و از طرفی با تقویت مخاط‌های چشم و بینی جلوی آبریزش و خارش شدید را گرفته و آرام آرام انرژی دید را تنظیم می‌کند و این امر باعث حذف سرفه و عطسه می‌شود.
بسیاری از سرفه و عطسه‌های ما به دلیل این است که انرژی برای تنفس، در جهت خلاف جریان انرژی بدن حرکت می‌کنند و با بازگرداندن آنها به سمت جریان حقیقی خودشان، بیماری فرد درمان می‌شود و حتی در آزمایش‌های خون سلول‌های واکنش‌دهنده، وضعیت طبیعی و کنترل شده پیدا می‌کنند و این به دلیل تأثیر مغز و هورمون‌های آن بر روی سیستم بدن است که به واسطه سوزن‌های طب سوزنی می‌تواند کنترل وضعیف حیاتی شدید بدن را به دست بگیرد و تمامی خارش و قرمزی چشم و عطسه و آبریزش و... را از بین ببرد. این یک اثر دائمی است که در طول عمر مشکل حساسیت فرد برطرف می‌شود. علاوه بر آن، بسیاری از بیماری‌هایی که با واکنش‌های حساسیتی همراه هستند، مثل آسم، سرفه، سینوزیت، گرفتگی صدا، گرفتگی بینی، گرفتگی مجاری اشکی، سپوریازین یا بیماری خارش‌دهنده پوستی، اگزما، کهیر، عفونت‌های حساسیتی پوستی، دانه‌های حساسیتی، اگزماهای صورت و پوست، بدن و سرفه‌های حساسیتی خشک یا خلط‌دار را درمان می‌کند.

نویسنده : دکتر زهرا شاه حسینی