روایتی دیگر از تنهایی و مبارزه

تله‌فیلم‌های شاتره، زمین گرم، مشگل‌گشا و دردسرهای زیبا در مرکز سیمای استان‌ها تولید می‌شود. تله‌فیلم «شاتره» را ایمان افشاریان برای صدا و سیمای مرکز فارس کارگردانی می‌کند. …

تله‌فیلم‌های شاتره، زمین گرم، مشگل‌گشا و دردسرهای زیبا در مرکز سیمای استان‌ها تولید می‌شود.
تله‌فیلم «شاتره» را ایمان افشاریان برای صدا و سیمای مرکز فارس کارگردانی می‌کند. احمد علامه‌دهر، زهرا سعیدی، سوده شرحی، شاپور معمارزاده، مسعود شریف، مجتبی مرادی، الهام شکیب، مجید باباخانی، سارا کریمی، مهدی بحری، حبیب بختیاری، منصور غارثی‌فرد، حمید مومنی برخی از بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.فیلمنامه این فیلم را ایمان افشاریان نوشته است.
وی درباره داستان این فیلم به خبرنگار «جام‌جم» گفت: مهدی، جوان انقلابی مبارزی است که در کارخانه جلال که مرد زیاده‌خواهی است به عنوان فرد مورد اعتماد جلال سرپرستی کارگران را به عهده دارد. جلال همراه زن تازه به دوران رسیده و برادرزاده‌اش بهار که دختر مظلومی است در خانه پدری بهار زندگی می‌کند. مهدی از این قضیه که خانه به اسم بهار است و جلال قصد فروش آن را دارد با خبر می‌شود و جلال را تهدید می‌کند که به بهار حقایق را خواهد گفت. جلال نیز مهدی را تهدید به لو دادن و سپردن او به دست ساواک می‌کند. مهدی در تردید و کشمکش با خود قرار می‌گیرد که برای نجات بهار جلوی جلال بایستد یا برای نجات خود، سکوت اختیار کند. این کشمکش داستان فیلم را تا انتها پیش می‌برد.
تصویربرداری شاتره به پایان رسیده و محمدجواد مرادی، تهیه‌کننده این فیلم تلاش می‌کند تا خرداد شاتره را برای نمایش آماده کند. از دیگر عوامل سازنده این تله‌فیلم می‌توان به تصویربردار: رضا محمدی، ناظر کیفی: محمدجواد فولادی، دستیار یک کارگردان و برنامه‌ریز: معین شافعی، تدوین: ایمان افشاریان و آهنگساز: حسین پیشکار اشاره کرد.
فیلم «زمین گرم» را سالم صلواتی برای صدا و سیمای مرکز کردستان تهیه و کارگردانی می‌کند. این فیلم داستان زندگی پیرزن و پیرمردی (باجی و کدخدا) را روایت می‌کند که در یک روستای متروکه زندگی می‌کنند و هر کدام منتظر سفرکرده‌های خود هستند. باجی و کدخدا تنها مونس هم در روستا هستند. روزی بر حسب نیاز و اتفاق، کدخدا از روستا می‌رود و بر اثر بارش برف توان برگشت به روستا را نمی‌یابد و ... . زمین گرم در روستاهای اطراف شهرهای کامیاران و سنندج تصویربرداری می‌شود.زبان فیلم کردی است که در زمان پخش با زیرنویس فارسی روی آنتن خواهد رفت. بازیگران این فیلم همگی از بازیگران بومی منطقه کردستان هستند که از میان آنها می‌توان به سید جعفر شیخ‌احمدی (کدخدا)، آسیه مرادی‌زر (باجی)، مسعود یوسفی (خواستگار)، بیان مفاخری (عروس) و عبدالله قصیری (پدر دختر) اشاره کرد. دیگر عوامل سازنده فیلم زمین گرم عبارتند از: مجری طرح: سناء حسین‌پناهی، تصویربردار: صلاح کریمی، صدابردار: هادی ساعد‌محکم، مدیر تولید و مدیر صحنه: سرکوت محمدی، برنامه‌ریز و بازیگردان: مسعود یوسفی، دستیار اول کارگردان: اسرین محمودی و ناظر کیفی: حسین لطفی .