کیک اسفنجی توت‌فرنگی و تمشک

● مواد لازم : ▪ ورقه بادام: ۱۰۰ گرم ▪ روغن آفتابگردان: به میزان لازم ▪ خامه دوبل: ۶۰۰ میل ▪ شکر: ۲ قاشق غذاخوری ▪ پودر وانیل یا اسانس وانیل: یک عدد ▪ توت‌فرنگی: یک کاسه (یا پاستیل توت‌فرنگی) ▪ …

● مواد لازم :
▪ ورقه بادام: ۱۰۰ گرم
▪ روغن آفتابگردان: به میزان لازم
▪ خامه دوبل: ۶۰۰ میل
▪ شکر: ۲ قاشق غذاخوری
▪ پودر وانیل یا اسانس وانیل: یک عدد
▪ توت‌فرنگی: یک کاسه (یا پاستیل توت‌فرنگی)
▪ تمشک: یک کاسه
▪ شکلات سیاه: ۱۰۰ گرم
▪ نان اسفنجی: یک عدد بزرگ

● برای شروع
یک تابه خشک را روی حرارت کم گاز قرار داده و ورقه‌های بادام را به آن اضافه کنید ‌تابه را سمت عقربه‌های ساعت بچرخانید و نگذارید تا بادام‌ها بسوزد ولی بگذارید تا قهوه‌ای رنگ شود. بعد زیر ‌تابه را خاموش کرده و کنار بگذارید تا سرد شود. به اندازه ۴ قاشق غذاخوری روغن آفتابگردان داخل یک جام بریزید و کنار بگذارید. خامه را درون یک کاسه بزرگ ریخته و همراه با شکر مخلوط کنید بعد پودر وانیل را درون آن بریزید و تا جایی که خامه کاملا رقیق شود هم بزنید. بعد توت‌فرنگی‌ها از وسط نصف کرده و کنار بگذارید.
اگر می‌خواهید پختن کیک سریع شود این طرز تهیه کیک باعث می‌شود سریع‌تر به هدف‌تان برسید. همیشه به یاد داشته باشید که کیک و یخچال را نمی‌توانید از هم جدا کنید؛ پس برای این‌که کیک بهتری داشته باشید آن را درون یخچال گذاشته و به‌طوری خاص اما ساده آن را تزئین کنید.

● طرز تهیه کیک
با دقت نان اسفنجی را به ۳ قسمت گرد تقسیم کنید هر کدام به ارتفاع ۲ سانتی‌متر، تکه نان را روی یک تخته قرار دهید و روی آن را کمی روغن ریخته و با قاشق روی کل نان پهن کنید و بعد خامه درست شده را روی لایه اول مالیده و بعد توت‌فرنگی‌های نصف شده را روی آن گذاشته و به همین ترتیب لایه‌های بعد را گذاشته ولی با این تفاوت که در لایه آخر روی آن را خامه مالیده و به جای توت‌فرنگی، تمشک بریزید. دیواره کیک را با خامه بپوشانید و بادام‌هایی را که قبلا تفت داده بودید، خرد کرده و به دیواره بچسبانید، شکلات را با چاقوی تیز ورقه‌ای بردارید و روی تمشک بریزید.
اصلا نگران نباشید که کثیف‌کاری شده، بعد از درست کردن کیک آن را تمیز کنید.

● برای سرو
می‌توانید به جای تمشک از پاستیل میوه‌ای در کیک استفاده کنید تا زیباتر شود.