ادویـه‌هـای مـحـبـوب مـن بـرای طبـخ مـرغ

به‌نظر من این غذا کاملا رژیمی است و افرادی که تصمیم به کاهش وزن دارند، می‌توانند آن را به‌عنوان یکی از گزینه‌های انتخابی برنامه هفتگی‌شان تهیه کنند و از طعم آن لذت ببرند.... البته …

به‌نظر من این غذا کاملا رژیمی است و افرادی که تصمیم به کاهش وزن دارند، می‌توانند آن را به‌عنوان یکی از گزینه‌های انتخابی برنامه هفتگی‌شان تهیه کنند و از طعم آن لذت ببرند....
البته تنها عیبی که می‌توان از این دستور غذا گرفت، این است که کنار بشقابی معرفی نشده است و خوردن این غذا به تنهایی ممکن است چندان سیرکننده نباشد و باعث افت فشارخون شود. بهتر است به این توصیه‌ها توجه کنید و آنها را به دقت برای هرچه بهترشدن طعم این غذا به کار ببندید:
۱. این غذا رژیمی است، آن هم به این دلیل که فیله مرغ دارد. فیله از گوشت‌هایی است که با هر کنار غذایی‌ای طعم مناسب پیدا می‌کند و چون کمترین مقدار کالری را دارد، برای کاهش وزن مناسب است.
۲. بهترین ادویه‌های سنتی برای تهیه مرغ، ترکیب زعفران و زردچوبه است که نباید آنها را از یاد برد. البته کاری و ادویه تندوری هندی هم از ادویه‌های مورد علاقه من برای طبخ مرغ است که به شما هم پیشنهاد می‌کنم آنها را امتحان کنید.
۳. کنار بشقابی‌هایی که هنگام خوردن این فیله‌ها به شما توصیه می‌کنم، چند برش کاهوی تازه، چند برگ شوید تازه و یک عدد سیب‌زمینی پخته است که پس از پخت به صورت نگینی آن را خرد کرده‌اید.
۴. گذاشتن فیله‌ها در فر به دلیل اینکه این تکه‌های گوشت دیگر پوست ندارند، باعث خشک‌شدن آنها خواهد شد به این دلیل به شما توصیه می‌کنم فیله‌های مرغ را داخل کیسه‌های مخصوص فر قرار دهید و بعد در فر بگذارید تا خشک و سفت نشوند.
۵.البته سبزی‌هایی مانند شلغم، پیاز، هویج و کدو سبز خرد را همراه فیله‌ها داخل کیسه‌ها قرار دهید تا طعم فیله‌ها متفاوت شود و وعده غذایی رژیمی با انواع موادمغذی دریافت کنید.
۶. فراموش نکنید آب انار در این غذا یک طعم‌دهنده است و شاید به همین دلیل است که پیاز در این دستور غذا وجود ندارد. این آب میوه به راحتی بوی مرغ را می‌گیرد و طبع سردی دارد. البته همراه شدن آن با زیره که هم طبع گرمی دارد و هم به هضم غذا کمک می‌کند، مناسب است.
۷. فلفل سیاه هم یک طعم‌دهنده و عطر‌دهنده مناسب به این غذاست اما زیاده‌روی در مصرفش می‌تواند باعث تندشدن غذا شود.

سامان گلریز
مدرس آ شپزی