همبرگر سیرامادره کلاسیک

● مواد لازم ▪ کاهو پیچ: یک عدد ▪ نان همبرگر: ۶ عدد ▪ گوشت چرخ کرده تازه: ۵۰۰ گرم ▪ تخم‌مرغ: یک عدد ▪ گوجه‌فرنگی: ۳ عدد ▪ پیاز قرمز: یک عدد ▪ خیارشور: ۳ تا ۶ عدد ▪ پنیر چدار: ۶ عدد ▪ سس مخصوص …

● مواد لازم
▪ کاهو پیچ: یک عدد
▪ نان همبرگر: ۶ عدد
▪ گوشت چرخ کرده تازه: ۵۰۰ گرم
▪ تخم‌مرغ: یک عدد
▪ گوجه‌فرنگی: ۳ عدد
▪ پیاز قرمز: یک عدد
▪ خیارشور: ۳ تا ۶ عدد
▪ پنیر چدار: ۶ عدد
▪ سس مخصوص همبرگر (سس گوجه‌فرنگی) به میزان لازم
▪ سس خردل: به میزان لازم
▪ آرد نخودچی: ۲ قاشق غذاخوری
▪ ریحان تازه: یک دسته کوچک

● ادویه ها
▪ نمک
▪ فلفل سیاه
▪ روغن زیتون

● برای شروع
گوشت چرخ کرده مرغوب را داخل یک ظرف ریخته و یک عدد تخم‌مرغ روی آن بشکنید بعد آرد نخودچی را همراه را نمک و‌ فلفل و کمی سس خردل به آن همراه با کمی روغن زیتون اضافه کرده و ریحان‌ها را با چاقو ریز کرده و به مواد اضافه کنید و بعد کل مواد را با دست با هم مخلوط کنید تا کاملا یک دست شوند. بعد کل گوشت را به ۶ تکه تقسیم کرده و گرد کنید. گوشت‌های گرد را برای مدت کمی داخل فریزر گذاشته تا خود را بگیرند این کمک می‌کند تا گوشت‌ها از هم وا نروند.

● غذای اصلی
یک ماهی‌‌تابه گریل را روی حرارت گذاشته تا نرم شود به مدت زمان ۴ دقیقه بعد از این زمان حرارت را پایین آورده و گوشت‌های خود را از فریزر درآورده و پهن کنید و داخل ماهی‌تابه بگذارید تا سرخ شود. مطمئن شوید که گوشت همبرگر شما کاملا پخته است برای هر طرف گوشت ۳ تا ۴ دقیقه کافی است.کاهو را شسته و برگ‌های آن را جدا کنید برگ‌های بزرگ را در یک ظرف دیگر برش بزنید و برگ‌های کوچک را برای داخل نان همبرگر استفاده کنید. نان همبرگر را از هم باز کرده و روی آن سس گوجه‌فرنگی بریزید و با یک قاشق روی نان بمالید و کاهوها را روی آن قرار دهید. بعد گوشتی که کاملا سرخ شده را روی آن بگذارید و ورقه‌های پنیر را روی آن گذاشته و پیازها را شسته و گردگرد ببرید و روی این لایه‌ها پهن کرده و بعد گوجه‌فرنگی‌ها را با چاقو گرد برش داده و روی هم بگذارید و در آخرین مرحله خیارشور را با سس خردل اضافه کرده و نان را روی آن گذاشته و فشار بدهید تا کاملا به هم بچسبند. همبرگر خانگی شما آماده سرو است.

● برای سرو
از سالاد سبز یا سالاد کاهو برای سرو استفاده کنید تا غذای سالم و مقوی شما تکمیل شود.
هیچ چیز بهتر از یک همبرگر خانگی نیست. همه عاشق آن هستند. چون پخت آن آسان و در عین حال سریع است. اگر می‌خواهید که باکیفیت باشد از مواد تازه استفاده کنید، اغلب اوقات این غذا با سالاد سرو می‌شود. شما می‌توانید با ادویه‌های مختلف یا سبزی‌هایی که با ذائقه شما بیشتر می‌آید این همبرگر را درست کنید. اینجاست که می‌‌فهمید آشپزی چه فوق‌العاده است.