همیشه خسته‌اید؟ گوش شنوا پیدا کنید

شاید باورش سخت باشد اما اگر به زانودرد‌ها و کمردردهای بی‌دلیل مبتلا هستید و با هیچ دارویی نمی‌توانید درمانش کنید، به ورزش و گفت‌وگو درمانی پناه ببرید؛ زیرا محققان دریافته‌اند …

شاید باورش سخت باشد اما اگر به زانودرد‌ها و کمردردهای بی‌دلیل مبتلا هستید و با هیچ دارویی نمی‌توانید درمانش کنید، به ورزش و گفت‌وگو درمانی پناه ببرید؛ زیرا محققان دریافته‌اند ورزش کردن و تلفنی صحبت‌کردن با یک درمانگر می‌تواند خستگی ‌مزمن و درد‌های بی‌دلیل را از شما بگیرد.
محققان به تازگی دریافته‌اند، کسانی که دچار خستگی مزمن هستند و از درد‌های همیشگی رنج می‌برند، باید هفته‌ای یک‌بار با پزشک‌شان تلفنی صحبت کنند تا آرام بگیرند. درحالی‌که حدود ۲۰‌ تا ‌۴۰ درصد بزرگسالان گرفتار درد‌های مزمن هستند، محققان معتقدند بهتر است بیماران به جای پناه بردن به داروخانه‌ها ورزش را در برنامه روزانه‌شان قرار دهند و هرگاه احساس درد شدید کردند، تلفنی با درمانگرشان صحبت کنند. محققان در این بررسی ۴۵۰‌‌ نفر از کسانی که دچار درد‌های مزمن هستند یا این‌که خستگی مزمن امان‌شان را بریده را مورد بررسی قرار دادند و تنها راهی که در این بررسی برای درمان‌شان انتخاب کردند، گفت‌و‌گو درمانی با تلفن و همین‌طور ورزش کردن بود. اگرچه به‌نظر می‌رسید که این شیوه‌ها ساده‌تر از آن هستند که بتوانند چنین بیماری‌های سمجی را درمان کنند اما پژوهش آن‌ها نشان داد که حق با محققان است و این شیوه‌ها می‌تواند مشکلات مبتلایان‌شان را برطرف کند. در واقع محققان دریافتند که کمک‌های روان‌شناختی خیلی بیشتر از درمان‌های دارویی این بیماری‌ها را برطرف می‌کند و اگر افرادی که به این مشکلات مبتلا هستند، برای خودشان هدفی مشخص کنند و بیشتر برای کسب یک هویت و ساختن یک زندگی خوب تلاش کنند، می‌توانند برای همیشه از شر این ناراحتی‌ها خلاص شوند.