طرز تهیه سالاد ماکارونی

● مواد لازم: ▪ زیتون خرد شده= یک پیمانه ▪ کالباس ژامبون خرد شده= یک پیمانه ▪ خیار شور= یک پیمانه ▪ هویج خرد شده و پخته شده =یک پیمانه ▪ نخود فرنگی و ذرت پخته شده= یک پیمانه ▪ ماکارونی …

● مواد لازم:
▪ زیتون خرد شده= یک پیمانه
▪ کالباس ژامبون خرد شده= یک پیمانه
▪ خیار شور= یک پیمانه
▪ هویج خرد شده و پخته شده =یک پیمانه
▪ نخود فرنگی و ذرت پخته شده= یک پیمانه
▪ ماکارونی پیچ= به میزان دلخواه
▪ سرکه و روغن زیتون و آب لیمو= به میزان دلخواه
▪ سس مایونز= به مقدار مورد نیاز
▪ کاهوی سالادی خرد شده =یک عدد

● طرز تهیه:
ماکارونی را تا حدی که خوب مغز پخت شود، می گذارید پخته شود و سپس آبکش می کنید تا آبی همراه ماکارونی ها نماند و سپس توی ظرف میریزید و بعد کاهو ها را که ریز خرد کرده اید بهش اضافه می کنید و هم می زنید و حالاباقی مواد را به آن اضاقه می کنید و بعد هم سس و در آخر سرکه و آب لیمو و فلفل و روغن زیتون را به مواد اضافه می کنید و به آرامی هم می زنید . می توانید روی سالاد خود را با سبزیجات و سس تزئین کنید.

● نکته:
مواد اولیه سالاد ماکارونی بسیار به ذائقه افراد بستگی دارد شما می توانید بسته به ذائقه خانواده خود مواد را حذف و یا اضافه کنید. مثلا هویج کلا طعم غذا را شیرین تر می کند. اگر غذا با طعم شیرین دوست ندارید می توانید هویج را، از مواد خود حذف کنید. و یا اگر از طعم تخم مرغ و حالتی که به سالاد می دهد خوشتان می آید. تخم مرغ را به مواد خود اضافه کنید. یا حتی کلم به جای کاهو. کلم سبزی ترد است و مطمئنا سالاد شما را تردتر و خوشمزه تر می کند.
و البته سسی که در سالاد می ریزید بسیار مهم است. این سس در طعم نهایی سالاد بسیار مهم است.