نکاتی درباره نحوه نگه داری و ذخیره شیر مادر

ذخیره سازی شیر مادر باعث می شود تا مادران با نگرانی کمتری به محل کار خود بروند و پرستار می تواند از این شیر ذخیره شده برای تغذیه کودک استفاده کند. نکته ای که برای نگه داری از شیر …

ذخیره سازی شیر مادر باعث می شود تا مادران با نگرانی کمتری به محل کار خود بروند و پرستار می تواند از این شیر ذخیره شده برای تغذیه کودک استفاده کند.
نکته ای که برای نگه داری از شیر مادر اهمیت زیادی دارد و باید به آن توجه ویژه کرد روش صحیح ذخیره شیر مادراست. در این مطلب به نقل از «MSN» به نکاتی در این باره اشاره می کنیم.
▪ قبل از دوشیدن و ذخیره شیر، باید به کودک روش مکیدن از شیشه را یاد دهید. بیشتر کودکان یا استفاده از شیشه را یاد ندارند یا این که قدرت کافی برای مکیدن ندارند.
▪ شیر مادر باید بلافاصله پس از دوشیدن در یخچال ذخیره شود، اگر چه شیر مادر به مدت ۴تا۶ساعت در دمای اتاق قابل نگهداری است اما قراردادن آن در یخچال بهتر است.
▪ شیر مادر را می توان به مدت ۳ماه فریز کرد. اما قبل از دادن شیر یخ زده به نوزاد با پزشک مشورت کنید.
▪ شیر را می توان به مدت ۳روز در یخچال نگه داشت. شیر را در شیشه های مخصوص ذخیره قرار دهید و هر بار مقداری را که است از یخچال بیرون بیاورید.
▪ شیر یخ زده را هرگز در آب داغ قرار ندهید تا یخ آن باز شود، بلکه در آب ولرم قرار دهید.
▪ گرم کردن شیر در مایکروویو، باعث از بین رفتن مواد مغذی می شود. بنابراین از انجام دادن این کار بپرهیزید.
▪ شیر ذخیره شده در فریزر شاید تغییر رنگ پیدا کند و کمی قهوه ای شود که این امر غیرطبیعی نیست. حتی ممکن است رسوب هایی دیده شود که بر اثر جداشدن چربی ها به وجود می آید، در این صورت کافی است قبل از شیر دادن به نوزاد، شیشه را خوب تکان دهید.

مترجم: علیرضا