مادران، عامل فشار خون کودک آینده!

شما هم اگر کودکی دارید که کم کم دارد شش ماهگی را پشت سر می‌گذارد و کم کم خوردن غذاهای کمکی را شروع می‌کند به این خبرکه در مجله آمریکایی «تغذیه بالینی» منتشر شده توجه کنید. کارشناسان …

شما هم اگر کودکی دارید که کم کم دارد شش ماهگی را پشت سر می‌گذارد و کم کم خوردن غذاهای کمکی را شروع می‌کند به این خبرکه در مجله آمریکایی «تغذیه بالینی» منتشر شده توجه کنید.
کارشناسان مرکز حواس شیمیایی مونل در آمریکا در یک آزمایش جدید اعلام کردند تمایل به خوردن غذاهای شور از دوران نوزادی آغاز می‌شود. پس شما که به عنوان والدین و سرپرست کودک ۶ ماهه می‌خواهید به او غذا بدهید، دو راه در پیش دارید یا اینکه غذای‌ بی‌نمک جلوی کودک بگذارید و سعی کنید او را به‌ بی‌نمکی غذا عادت دهید و یا اینکه از خوراکی‌های خوش نمک برای تغذیه فرزندتان استفاده کنید.
اگر چه نمک در غذا آن را خوش مزه می‌کند و باعث می‌شود که میل کودک به غذا بیشتر شود اما خوب عوارض این عادت را کودک در بزرگسالی خواهد پرداخت! کارشناسان می‌گویند نوزادانی که به عنوان غذاهای کمکی و جامد به آنها خوردنی‌های نمکی مثل کراکر، نان و غلات شور داده می‌شود تا آخر عمر به مصرف نمک زیاد وابسته می‌شوند. وابستگی به غذای شور، هم که خودتان می‌دانید با فشار خون بالا و بیماریهای قلب و عروق ارتباط تنگاتنگی دارد.
جالب است بدانید، حس چشایی برای درک مزه شوری از ۶ ماهگی در نوزادان ایجاد می‌شود و در نتیجه این تمایل به مصرف خوردنی‌های نمکی از همین ابتدا در کودک بروز می‌کند و تا پایان عمر ادامه می‌یابد.