تلفن هوشمند پورشه

نام پورشه در صنعت خودرو‌سازی تداعی‌کننده سرعت، قدرت، زیبایی، کمال و نشانه‌ای از لوکس بودن است. این کمپانی تولیدکننده خودروهای سوپراسپرت با همکاری شرکت کانادایی RIM که تولید‌کننده …

نام پورشه در صنعت خودرو‌سازی تداعی‌کننده سرعت، قدرت، زیبایی، کمال و نشانه‌ای از لوکس بودن است. این کمپانی تولیدکننده خودروهای سوپراسپرت با همکاری شرکت کانادایی RIM که تولید‌کننده گوشی‌های بلک‌بری است، اقدام به طراحی و تولید گوشی همراهی کرده‌اند که تلاش شده خصیصه‌های ویژه اتومبیل‌های لوکس پورشه در آن گنجانده شود.
استودیوی طراحی پورشه برای زیبایی منحصربه‌فرد این گوشی سنگ تمام گذاشته تا دوستداران پورشه چنانچه نمی‌توانند سوار بر خودروهای گران‌قیمت این کمپانی شوند، حداقل بتوانند با داشتن این گوشی که برند جهانی پورشه را بر خود دارد، حس خوب با پورشه بودن را برای خود به ارمغان آورند. این گوشی هوشمند BlackBerry Porsche Design P۹۹۸۱ نام دارد و در ساخت آن از استیل و چرم استفاده شده تا به لوکس بودن آن جلوه و نمود بیشتری داده شود. در این گوشی هوشمند و زیبا از نسخه ۷ سیستم عامل بلک‌بری استفاده شده که به طرز خاصی آیکون‌ها و فونت‌های آن برای پورشه تغییر یافته است. تولیدکننده این گوشی از یک پردازنده با فرکانس یک گیگاهرتز به عنوان مغز متفکر پورشه همراه بهره جسته است. هرچند این پردازنده در قیاس با سایر گوشی‌های هوشمند و رقابت سختی که با ارائه پردازنده‌های دو هسته‌ای در جریان است، ضعیف به نظر می‌رسد اما نباید این نکته را هم فراموش کرد که P۹۹۸۱ یک گوشی لوکس با طراحی پورشه است و شکی نیست که هیبت این نام، ضعف‌های سخت‌افزاری را تحت‌الشعاع خود قرار خواهد داد. RIM از یک دوربین ۵ مگا‌پیکسلی برای ثبت لحظات خوش کاربر استفاده می‌کند که قابلیت فیلمبرداری با کیفیت (HD (P ۷۲۰ از خصوصیات بارز آن است.
بلک‌بری پورشه دیزاین دارای یک صفحه نمایشگر ۸‌/‌۲ اینچی با صفحه کلید خوش استیل و زیباست. در روزگاری که بیشتر کمپانی‌های سازنده تلفن همراه هوشمند صفحه کلید فیزیکی را به خاطر فضای بیشتر صفحه نمایشگر از محصولات خود حذف کرده‌اند، این صفحه کلید شکل و شمایل خاص و زیبایی به گوشی داده و مطمئنا طرفداران خاص خود را خواهد داشت. این گوشی که با طراحی منحصربه‌فرد پورشه هوش از سر خواهد برد ۳‌/‌۱۱ میلی‌متر ضخامت دارد که خوش دست به نظر می‌رسد. این محصول از تکنولوژی روز غافل نشده و امکان ارتباط بی‌سیم و مکان یاب ماهواره‌ای از دیگر امکاناتی است که در آن قرار داده شده است. این پورشه شا‌توتی از امکان NFC پشتیبانی می‌کند که با کمک خدمات گوگل ولت (Google Wallet) می‌توان آن را به کیف پول همراه تبدیل کرد. بلک‌بری پورشه دیزاین قرار است در فروشگاه‌های پورشه با قیمت ۲۰۰۰ دلار عرضه شود که آن را به محصولی اشرافی تبدیل خواهد کرد.

سیدمحمدرضا محمدی