یک کیک و ۱۱ نکته

برای تازه ماندن کیک‌های اسفنجی، کافی است آنها را داخل ظرفی که در آن کاملا محکم می‌شود و هوا به درونش نفوذ نمی‌کند، نگه دارید. به این ترتیب کیک شما حداقل ۴ تا ۶ روز تازه می‌ماند... ▪ …

برای تازه ماندن کیک‌های اسفنجی، کافی است آنها را داخل ظرفی که در آن کاملا محکم می‌شود و هوا به درونش نفوذ نمی‌کند، نگه دارید. به این ترتیب کیک شما حداقل ۴ تا ۶ روز تازه می‌ماند...
▪ کیک‌های اسفنجی صنعتی را در بسته‌بندی‌های کوچک‌تر تهیه کنید تا هر یک بسته کیک را در یک وعده مصرف کنید. باز ماندن بسته‌بندی این کیک‌ها، باعث سفت و بدطعم شدنشان (به دلیل وجود نگهدارنده‌ها و افزودنی‌های مختلف در آنها) می‌شود.
▪ آردی که برای تهیه کیک خانگی استفاده می‌شود، باید الک‌کرده، بسیار نرم و سفید باشد.
▪ فر را حداقل از نیم‌ ساعت قبل روشن کنید و از باز کردن مداوم در فر، پیش از پخت کامل کیک خودداری کنید. در غیر این‌ صورت، پف کیک شما از بین خواهد رفت.
▪ برای پیشگیری از چسبیدن خمیر کیک به قالب، قالب را چرب کنید و روی آن کمی آرد خام بپاشید.
▪ همیشه قالب کیک را روی اولین سینی فر از پایین قرار بدهید تا حرارت یکنواختی به تمام سطوح خمیر کیک برسد.
▪ زرده و سفیده تخم‌مرغ را به صورت جداگانه تا حدی که کاملا سفت شوند و حالت خامه‌ای پیدا کنند، به هم بزنید. به این ترتیب، هواگیری و پف بافت کیکتان بیشتر خواهد شد.
▪ بهتر است زرده تخم‌مرغ را با شکر و وانیل بزنید تا بوی نامطلوب آن گرفته شود.
▪ آرد را در آخرین مرحله به مخلوط کیک اضافه کنید و پس از اضافه کردن آرد، خمیر کیک را در حد ترکیب شدن مواد با یکدیگر و به یک جهت هم بزنید.
▪ بعد از افزودن آرد، نباید مایه را زیاد به هم زد زیرا پف کیک می‌خوابد.
▪ برای طلایی شدن روی کیک، کافی است پس از پختن کامل آن، کمی زرده تخم‌مرغ را روی سطح کیک بزنید و شعله بالایی فر را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه روشن کنید.