سوپ با طعم لبو

● مواد لازم : ▪ ۲ عدد سیب‌زمینی متوسط ▪ لبو: ۵ عدد متوسط ▪ پیاز: یک عدد کوچک ▪ سیر: ۲ حبه ▪ هویج: یک عدد کوچک ▪ عصاره: مرغ یک عدد ▪ آب: ۱/۵ لیتر ▪ کره: ۲۰ گرم ▪ نمک و فلفل: به مقدار لازم ▪ جوز …

● مواد لازم :
▪ ۲ عدد سیب‌زمینی متوسط
▪ لبو: ۵ عدد متوسط
▪ پیاز: یک عدد کوچک
▪ سیر: ۲ حبه
▪ هویج: یک عدد کوچک
▪ عصاره: مرغ یک عدد
▪ آب: ۱/۵ لیتر
▪ کره: ۲۰ گرم
▪ نمک و فلفل: به مقدار لازم
▪ جوز هندی: به مقدار لازم
▪ خامه: برای تزئین روی سوپ

● دستور پخت :
برای تهیه سوپ لبو در قدم اول باید پیاز، سیر و هویج را با ۲۰ گرم کره به‌مدت ۴ تا ۵ دقیقه تفت ‌دهید. دقت کنید که در این مرحله پیازها فقط باید نرم شوند بدون این‌که بسوزند یا حتی طلایی شوند. بعد از این مرحله سیب‌زمینی و لبو را به پیاز و سیر و هویج تفت‌داده شده اضافه کنید و به‌مدت ۵ تا ۶ دقیقه با حرارت بسیار کم و کاملا کنترل شده تفت دهید تا کمی آب بیندازد. حالا نوبت به اضافه کردن عصاره مرغ می‌رسد همزمان با این مرحله باید آب را هم به محتویات سوپ‌تان اضافه کنید اما این نکته را در نظر بگیرید که مقدار آبی که اضافه می‌‌کنید باید به‌طور کامل محتویات ظرف شما را بپوشاند.
یعنی چیزی حدود ۳ تا ۴ سانتی‌متر بالاتر از سطح سبزی‌های داخل ظرف باشد. حالا منتظر بمانید تا آب جوش بیاید، سپس حرارت شعله را کم ‌کنید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا سبزی‌های شما کاملا بپزند. بعد از این زمان منتظر بمانید تا سوپ لبوی نیمه آماده شما کمی خنک شود و سپس آن را داخل مخلوط کن بریزید و تمام مواد را کاملا با هم مخلوط کنید. نمک و فلفل را هم در همین مرحله به سوپ‌تان اضافه کنید. حالا کافی است که سوپ‌تان را تست کنید چون سوپ لبوی شما آماده است البته هنوز مرحله تزئین آن باقی مانده. برای تزئین باید سراغ جوز هندی و مقدار کمی خامه‌ بروید. البته در ریختن خامه باید کاملا دقت کنید چون خامه نباید در این مرحله به داخل سوپ راه پیدا کند زیرا سفیدی آن رنگ قرمز منحصر به فرد سوپ لبوی شما را آسیب‌پذیر می‌کند.