وب ۳.۰، وب معنایی

نسل سوم وب سایت های اینترنتی Web۳.۰ نام دارد که به گفته طراحان آن با زندگی بشر در تعامل و هماهنگی است یعنی تمام تجهیزات زندگی ما از رایانه گرفته تا لامپ اتاق مان می تواند به وب ۳.۰مجهز …

نسل سوم وب سایت های اینترنتی Web۳.۰ نام دارد که به گفته طراحان آن با زندگی بشر در تعامل و هماهنگی است یعنی تمام تجهیزات زندگی ما از رایانه گرفته تا لامپ اتاق مان می تواند به وب ۳.۰مجهز شود.
این نسخه از وب، «وب معنایی» نام گرفته است و جست و جوی پیشرفته در اینترنت را بسیار آسان تر و کامل تر می کند. یعنی با وارد کردن تنها یک کلمه در موتور جست و جوگر خود در صفحات وب ۳.۰ می توانید به نتایجی کاملا مرتبط با موضوع موردنظر خود دسترسی پیدا کنید. این نوع جست وجو در صفحات وب ۳.۰ نوعی جست و جوی هوشمند است و می تواند در هر حوزه ای از آشپزی گرفته تا علم پزشکی را شامل شود و به صورت هوشمند و خودکار موضوعات نزدیک به سوال مورد جست وجو را در اختیارتان قرار دهد.
به عنوان مثال برای خرید عطر دلخواه خود در دنیای وب ۳.۰ می توانید از طریق بینی هوشمند بو کنید و سپس آن را اینترنتی سفارش دهید و در منزل تحویل بگیرید. در واقع قابلیت های وب ۳.۰ در آینده تنها به رایانه و اینترنت محدود نخواهد بود و به گفته کارشناسان این حوزه، حتی می توانید باز و بسته شدن پرده های منزلتان را نیز به وب ۳.۰ بسپارید تا با طلوع و غروب آفتاب باز و بسته شود! شاید این نسل از وب در حال حاضر برای ما خیلی ملموس و قابل باور نباشد اما محققان اینترنتی نوید این را دادند که جهان در آینده ای نه چندان دور وب ۳.۰ را تجربه خواهد کرد.

تندهوش