نکاتی برای خرید دوربین دیجیتال

▪ فلاش داخلی یا خارجی: بیشتر دوربین های کامپکت دارای فلاش داخلی است و مانند فلاش های خارجی قابلیت جدا شدن از دوربین را ندارد که کاربر بتواند آن را به زاویه دیگری غیر از زاویه …

▪ فلاش داخلی یا خارجی: بیشتر دوربین های کامپکت دارای فلاش داخلی است و مانند فلاش های خارجی قابلیت جدا شدن از دوربین را ندارد که کاربر بتواند آن را به زاویه دیگری غیر از زاویه دوربین بتاباند. نور این فلاش ها همیشه از روبه رو به سوژه می تابد و باعث تخت دیده شدن سطوح برجسته می شود مانند صورت افراد. اما دوربین های کامپکتی در بازار وجود دارد که قابلیت نصب یک فلاش خارجی روی خود را دارد و می توانید با هزینه ای نه چندان زیاد فلاش را تهیه و روی دوربین نصب کنید. در ضمن فلاش های داخلی یک عیب بزرگ هم دارند که باعث تمام شدن سریع باتری دوربین می شوند.
▪ فریم در ثانیه: یکی از امکاناتی که دوربین های دیجیتال دارند تعداد عکس های پی در پی است که بیشتر خریداران کمتر به آن توجه می کنند. هرچند که هیچ گاه نمی توان سرعت عکاسی پی در پی دوربین های دیجیتالی را با دوربین های حرفه ای که قابلیت عکاسی ۶ فریم در ثانیه را دارند، مقایسه کرد اما اگر این قابلیت برایتان مهم است می توانید دوربین های کامپکتی با ۱.۵ تا ۳ فریم در ثانیه تهیه کنید که توصیه ما انتخاب دوربین های ۳ فریم در ثانیه است.
▪ نوع حافظه: همه دوربین های کامپکت در بازار دارای حافظه داخلی است اما با مقدار متفاوت. اگر حافظه داخلی کم باشد مجبورید هر بار که تعداد محدودی عکس می گیرید آن را روی رایانه خود تخلیه کنید تا حافظه داخلی را خالی کنید پس هر چه مقدار حافظه داخلی بیشتر باشد محدودیت شما در تعداد عکاسی کمتر است. پیشنهاد ما این است که همیشه همراه دوربین یک کارت حافظه نیز تهیه کنید. اغلب دوربین های دیجیتال کامپکت از کارت های CFMMCMSSD پشتیبانی می کنند و می توانید با یک هزینه معقول برای خرید حافظه خارجی با خیال راحت به عکاسی بپردازید.
▪ نوع باتری: باتری هایی که در این نوع دوربین ها استفاده می شود انواع مختلفی دارد، مانند Ni-CDNi-MH و Li-Lon یا باتری های قلمی AA و نیم قلمی AAA. اغلب باتری های لیتیوم یون مخصوص عمر بیشتری دارند و سریع تر شارژ می شوند و بیشتر کار می کنند؛ این باتری ها ویژه خود دوربین هستند و اغلب یدکی ندارند اما دوربین هایی که از باتری های قلمی و نیم قلمی استفاده می کنند خیلی زود کاربرانشان را مجبور به خرید باتری های شارژی می کنند زیرا عمر آن ها از باتری های معمولی بیشتر است و می توان دوباره با شارژ برقی از آن ها استفاده کرد؛ در این صورت حتما از باتری های شارژی خوب استفاده کنید تا به دوربینتان آسیب نرسد.

تندهوش