سینه مرغ شکم‌پر

● مواد لازم سینه مرغ شکم‌پر ▪ جعفری تازه: یک دسته کوچک ▪ ریحان: یک دسته کوچک ▪ پوره گوجه‌فرنگی: ۵ قاشق غذاخوری ▪ سیر: ۲ یا ۳ حبه ▪ پنیر فتا: ۱۰۰ گرم ▪ پوست و خلال لیمو: یک عدد ▪ سینه مرغ …

● مواد لازم سینه مرغ شکم‌پر
▪ جعفری تازه: یک دسته کوچک
▪ ریحان: یک دسته کوچک
▪ پوره گوجه‌فرنگی: ۵ قاشق غذاخوری
▪ سیر: ۲ یا ۳ حبه
▪ پنیر فتا: ۱۰۰ گرم
▪ پوست و خلال لیمو: یک عدد
▪ سینه مرغ برای هر نفر: ۱۸۰ گرم
▪ رزماری: چند برگ

● طرز تهیه
جعفری را همراه با ریحان روی تخته خرد کنید، سیرها را روی سبزی‌ها همراه با پوست لیمو رنده‌ کنید. پوره گوجه‌فرنگی‌ را به سبزی اضافه کرده و با قاشق مواد را با هم مخلوط کنید. مقداری روغن زیتون همراه با نمک و فلفل را روی سبزی‌ها بپاشید در آخر مجدد تمام مواد را روی تخته چوبی به‌خوبی خرد کنید و کنار بگذارید. سینه مرغ را از وسط با چاقو برش دهید تا به‌خوبی بتوانید مواد را درون آن قرار دهید. مواد را با قاشق در هر مرغ ریخته، پنیر فتا را روی آن رنده کنید و با نخ و سوزن مرغ را بدوزید و کنار بگذارید. ماهی‌تابه را با روغن پر کرده و مرغ‌های شکم‌پر را در روغن بغلتانید و اجازه دهید تاکمی پخته و سرخ شوند. مرغ‌ها را از ماهی‌تابه بیرون آورده و درون سینی فر قرار دهید. کمی روغن زیتون همراه با برگ‌های رزماری داخل سینی قرار دهید و آن را درون فر بگذارید. هنگامی که مرغ‌ها طلایی شدند وقت آن رسیده که از فر بیرون بیاورید و در ظرف بچینید.
در یک ماهی‌تابه مقداری روغن زیتون بریزید و سیرها را درون آن رنده کنید. گوجه‌فرنگی‌ها را همراه با برگ بو، رزماری و آویشن اضافه کرده و حرارت شعله گاز را کمی کم کنید. بعد از ۳ دقیقه مارچوبه را اضافه کرده و کمی تفت دهید و زیر آن را خاموش کنید. در آخر زیتون سیاه بدون هسته را روی کل سبزی‌ها بریزید.