وبــلاگ‌نـویـسـی؛ یک تقلای شخصی

وبلاگ نویسی یک تقلای شخصی است. شما که نمی‌خواهید از شبکه بیرون بمانید؟ همه نویسندگان چه آنها که حرفه‌ای و چه آنها که جویای نام هستند، نیاز به تمرین مهارت‌های نوشتن را دارند. …

وبلاگ نویسی یک تقلای شخصی است. شما که نمی‌خواهید از شبکه بیرون بمانید؟
همه نویسندگان چه آنها که حرفه‌ای و چه آنها که جویای نام هستند، نیاز به تمرین مهارت‌های نوشتن را دارند.
یک آگهی‌نویس مشهور تبلیغاتی می‌گوید:" من آگهی‌نویس معمولی هستم، ولی سردبیر خوبی هستم" تلقی از یک وبلاگ، شبیه به زمین بازی برای ایده‌ها و روشها است.
وبلاگ یک رسانه جدید است و درسهای جدیدی برای یادگرفتن درباره مزیتهای لینک دادن، نظردهی به مطالب و رتبه‌بندی سایتها در جستجوگرها و مزیتهای دیگر وب دارد.
دلیل دیگر این است که مثل هر نویسندگی دیگر، شما باید بخوانید، بخوانید و باز هم بخوانید . این درس مهمی است که می توان از وبلاگ نویسی آموخت.
وقتی اسم خودتان را در وب جستجو می‌کنید، صفحات وبلاگ به صورت فراوان در محتوای طبقه بندی شده گوگل دیده می‌شوند. مخصوصا اگر نام خاصی داشته باشید. وبلاگ به شما کمک می‌کند که رتبه جستجوی نام شما نتایج بهتری در جستجوگرها داشته باشد. حدس می‌زنم که تعداد زیادی از کارفرمایان قبل از مصاحبه با داوطلبان، از تکنیک جستجوی نام در اینترنت استفاده کرده‌اند، اگر جایگاه خوبی برای خود ایجاد نکنید ممکن است هم نام شما رتبه مناسب در جستجوگرها نداشته باشد و هم از شانس استخدام بمانید.
در وبلاگ نویسی درسهای عملی و بار ارزشی از دنیای واقعی می‌آموزید؛ همانگونه که شما تصور نمی کنید که شهر رم را یک روزه ساخته باشند؛ یک وبلاگ هم مسیر راحتی برای مشهور شدن و ثروت مند شدن نیست و حتی وبلاگ یک پیکار روابط عمومی نیست.
برعکس آن هم ممکن است ، یعنی با وبلاگنویسی ممکن است اندیشه و ایده‌ای شما توسط روابط عمومی واقعی به کار گرفته شود. این نکته هشداری هم به شما می‌دهد.
با وبلاگ نوشتن شما بین ایده‌ها و مردم ارتباط برقرار می‌کنید.
اما سه نکته و هشدار در مورد وبلاگ‌نویسی:
مراقب باشید که ساده‌انگاری، بی‌دقتی املایی، زود قضاوت کردن، کم شدن انرژی شما و زبان مبهم شما در معرض دید دیگران است. گرچه شما می تواند مطالب خود را حذف کنید ولی گوگل حافظه قوی دارد و نسخه ذخیره شده آن می ماند.
بدانید که ممکن است بین آنچه می خواهید در یک موضوع شخصی یاموضوع مرتبط با حرفه خود بنویسید، با نیازهای محتاطانه و حرفه ای شما تضاد وجود داشته باشد. (بنابراین نباید از کارفرایان و مشتریان بترسید.)