علایم آنفلوآنزا

آنفلوآنزا یک عفونت حاد ویروسی دستگاه تنفسی است که در صورت سالم و فعال بودن سیستم ایمنی فرد مبتلا، عوارض بیماری بعد از چند روز کم شده و بهبودی کامل حاصل می شود. در افراد مبتلا …

آنفلوآنزا یک عفونت حاد ویروسی دستگاه تنفسی است که در صورت سالم و فعال بودن سیستم ایمنی فرد مبتلا، عوارض بیماری بعد از چند روز کم شده و بهبودی کامل حاصل می شود.
در افراد مبتلا به بیماری های مزمن و نقص ایمنی و در موارد همه گیری، عوارض آنفلوآنزا شدیدتر و مرگ و میر بیشتری به دنبال دارد.
آبریزش از بینی و چشم، اسهال، حالت تهوع و درد در نواحی گلو و شکم از دیگر علائم آنفلوآنزا است. موارد خفیف آنفلوآنزا بیشتر موارد شبیه سرماخوردگی بروز می کند ولی این دو بیماری با یکدیگر متفاوت است. افراد باید با مشاهده این علائم به پزشک متخصص مراجعه کرده و واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند.
ویروس مولد آنفلوآنزا از طریق ترشحات تنفسی (حلق و بینی) در طی سرفه و عطسه انتقال می یابد و این ویروس علاوه بر انسان، پرندگان و حیوانات دیگر را نیز مبتلا می کند.
رعایت بهداشت فردی و عمومی از موارد جلوگیری از انتشار ویروس آنفلوآنزا است. شست وشوی مرتب دست و صورت با آب و صابون به ویژه پس از برخورد با فرد بیمار، پوشاندن دهان و صورت هنگام سرفه و عطسه، اجتناب از تماس با دیگران هنگام بیماری و استراحت و نوشیدن مایعات گرم به میزان کافی هنگام بیماری می تواند از ابتلا به این بیماری جلوگیری کند.