مدیریت در یك كتاب

كتاب حاضر نوعی كتابشناسی توصیفی و گزینشی است. گردآورندگان این اثر صد كتاب منتخب و تاثیرگذار حوزه مدیریت در صد سال اخیر را برگزیده و هدفشان معرفی و ارائه چكیده ای از آنها برای …

كتاب حاضر نوعی كتابشناسی توصیفی و گزینشی است. گردآورندگان این اثر صد كتاب منتخب و تاثیرگذار حوزه مدیریت در صد سال اخیر را برگزیده و هدفشان معرفی و ارائه چكیده ای از آنها برای مدیران پرمشغله بوده است. این كتاب مدیران را از خواندن اصل كتاب ها بی نیاز نمی كند، بلكه مرجعی است گرانبها در كتابخانه مدیران كه آنان را در انتخاب مناسب در هر زمان یاری می رساند. به عقیده مترجم، این كتاب چكیده قابل استفاده ای از درس های اصلی پرنفوذترین كتاب هایی است كه تاكنون در زمینه مدیریت منتشر شده است و راهنمای سریعی به ایده ها و سهم كلیدی یكصد كتاب یاد شده است كه باید در كتابخانه همه مدیران، دانشجویان كسب و كار و كارآفرینان وجود داشته باشد.
با توجه به دیدگاه های نویسندگان، افراد حرفه ای و نظریه پردازان در سراسر جهان طی یك قرن، مطالب كتاب دارای طیف وسیعی است. به طور مثال متون بی زمانی نظیر هنر جنگاوری و شاهزاده تا كتاب های كلاسیك مدیریت نظیر اصول مدیریت علمی و مسایل انسانی تمدن صنعتی و عناوین معاصری مانند مدیریت، دوران بی منطق و بلور ابهام را دربر می گیرد.
متن كتاب ساده و روان نوشته شده است. این ویژگی به همراه توضیحات روشن در مورد مطالب اصلی كتاب ها، به خواننده كمك می كند تا مجموعه دانش و تجربیات خود را در قالب افكار و نظریات متفكرین مدیریت مجددا سازماندهی نماید و در سطحی بالاتر از گذشته وارد میدان عملی كسب و كار شود. بعد از ذكر نام هر كتاب و نویسندگان آن، چكیده هر كتاب شامل عناوین و مطالب زیر است:
▪ مقدمه: سهم اصلی كتاب در شكل گیری تفكر و پیشه مدیریت را شرح می دهد.
▪ سرآغاز: موضوع های اصلی مطرح شده توسط نویسنده را بیان می كند.
▪ بیان اجمالی: مهمترین نكات مطرح شده در كتاب را به صورت مختصر شرح می دهد.
▪ دامنه نفوذ و اثربخشی: واكنش فوری به كتاب مورد نظر در زمان انتشار و اهمیت بلندمدت آن را بیان می كند.
▪ برای اطلاعات بیشتر: مشخصات كتاب نامه ای كتاب اصلی را توضیح می دهد.
یكی از ویژگی های بسیار جالب كتاب صد مدیریت در یك كتاب، یكدست بودن آن است. یعنی به رغم اینكه صد كتابی كه به صورت خلاصه ذكر شده اند، متعلق به نویسندگان مختلف در سال های متفاوت بوده اند، اما همه این كتاب ها در یك ساختار مشخص و شبیه به هم خلاصه شده اند و این امر باعث می شود خواننده دچار سردرگمی نشود، سامان فكری داشته باشد و حتی از طریق چكیده محتوای كتاب ها، اطلاعات مفیدی كسب كرده و هدف نویسنده ها را بهتر درك كند.

گردآورنده: انتشارات پرسیوس
مترجم: غلامحسین خانقایی
ناشر: فرا
سمیه صیادی فر