حرکاتی برای تقویت آرنج

از جمله آسیب‌هایی که مفصل آرنج را درگیر می‌کند، التهاب در سمتی از آرنج است که به بدن نزدیک‌تر است. این قسمت محل اتصال سه عضلاتی است که به خم کردن مچ کمک می‌کند. افرادی که اجسام …

از جمله آسیب‌هایی که مفصل آرنج را درگیر می‌کند، التهاب در سمتی از آرنج است که به بدن نزدیک‌تر است. این قسمت محل اتصال سه عضلاتی است که به خم کردن مچ کمک می‌کند.
افرادی که اجسام سنگین را پرتاب می‌کنند، بیشتر دچار چنین حالتی می‌شوند. در این حالت این سمت آرنج دردناک شده و گاهی تورم و احساس درد با لمس نیز مشاهده می‌شود. از حرکات زیر می‌توانید برای تقویت آرنج و بهبود حالت فوق استفاده کنید.
۱) حرکت اول:
تا جایی که می‌توانید مچ دست خود را خم کنید. سپس آن را تا جای ممکن باز کنید. این حرکت را ۳ نوبت و هر نوبت ۱۰ بار تکرار کنید.
۲) حرکت دوم:
آرنج خود را ۹۰ درجه خم کنید. کف دست خود را به بالا چرخانده و ۵ ثانیه نگه دارید. حال کف دست خود را به سمت زمین چرخانده و ۵ ثانیه نگه دارید. دقت کنید که نباید زاویه آرنج شما از ۹۰ درجه بیشتر شود.
۳) حرکت سوم:
یک چکش را در دست بگیرید و آرنج خود را ۹۰درجه خم کنید. به آرامی دست خود را بچرخانید طوری که یک بار کف دست شما روبه پایین و بار دیگر روبه بالا قرار گیرد. این حرکت را نیز ۱۰‌بار و ۳ نوبت در روز انجام دهید.
۴) حرکت چهارم:
یک قوطی نوشیدنی را طوری در دست بگیرید که کف دست شما روبه پایین قرار گیرد. مچ خود را به آرامی به سمت بالا خم کنید و سپس به حالت اولیه برگردانید. این حرکت را ۱۰ بار و ۳ نوبت در روز انجام دهید. می‌توانید به مرور به وزن جسمی که در دست می‌گیرید بیفزایید.