درمان یائسگی مردانه

مردان در میانسالی اغلب از نظر قدرت جنسی، نشاط و بنیه کاهشی را تجربه می‌کنند، از زندگی‌شان ناراضی بوده و افتی از نظر بهزیستی دارند. با وجود این، اغلب مردان راجع به همه چیز غیر …

مردان در میانسالی اغلب از نظر قدرت جنسی، نشاط و بنیه کاهشی را تجربه می‌کنند، از زندگی‌شان ناراضی بوده و افتی از نظر بهزیستی دارند. با وجود این، اغلب مردان راجع به همه چیز غیر از نگرانی‌هایشان در مورد مسائل جنسی صحبت می‌کنند.
درمان‌های یائسگی مردانه شامل درمان جایگزینی با هورمون تستوسترون، استفاده از تولیدات گیاهی، رژیم غذایی مناسب، حمایت روحی از سوی خانواده و داشتن خواب کافی و فعالیت‌های ورزشی منظم است.
با توجه به برخی علائم آندروپوز توصیه می‌شود در درمان گر گرفتگی از چای، قهوه، غذاهای پرادویه و بسیار شیرین پرهیز کرده و از مایعات فراوان استفاده کرد. در نوسانات خلقی به دلیل اختلال در سروتونین استفاده از حبوبات و غلات توصیه می‌شود.
همچنین در مورد پوکی استخوان مصرف شیر، سویا، ماست کم‌چرب، ماهی آزاد، سبزیجات سبز رنگ و انجیر و در مورد بیماری‌های قلبی مصرف غذاهای حاوی روغن امگا۳ مانند روغن ماهی آزاد بسیار سودمند است.
برخی کارشناسان، درمان یائسگی مردانه را یک نوع پزشکی کردن یا Medi calization غیرضروری روند طبیعی سالمندی می‌دانند و معتقدند بسیاری از مردان میانسال که میزان هورمون تستوسترون آنها نیز طبیعی است، دچار کاهش میل جنسی، افسردگی یا خستگی هستند که ناشی از عواملی چون از دست دادن شغل، نارضایتی زناشویی، چاقی و ... است.
همچنین لازم است زنان در صورت وقوع این مشکل همسر خود را بیشتر مورد حمایت عاطفی خود قرار دهند. برقراری یک ارتباط صمیمانه با همسر در این موقعیت یکی از اساسی‌ترین مسائل است و مهم است که این ارتباط به طرق زیر حفظ شود:
ـ یائسگی مردانه در واقع زمان آمادگی برای نیمه دوم زندگی است. زنان باید تغییرات میانسالی را در زندگی خودشان آسان گرفته و همسرانشان را نیز در این مورد تشویق و حمایت کنند.
ـ اغلب مردان در این دوره احساس می‌کنند توان، هدف، ارزش و قدرت‌شان را از دست داده‌اند. زنان باید به مردان نشان دهند دوست‌شان دارند و این مرحله آغاز یک مرحله پربارتر در زندگی آنان است.
ـ ترسناک‌ترین تغییر در زندگی یک مرد، تغییرات مربوط به مسائل جنسی است، چراکه آنان تصور می‌کنند جزو مهمی از مردانگی‌شان را از دست داده‌اند، بنابراین زنان باید به آنها نشان دهند در این مرحله با آنها همراه بوده و به آنان کمک کنند تا در مورد ترس‌ها و خواست‌هایشان صحبت کنند.
ـ مردان نیازمند حمایت سایر همجنسان خود بوده و باید بدانند این تغییرات منحصر به فرد نبوده و در سایر مردان نیز رخ می‌دهد. این مهم را فراموش نکنیم که آغاز یائسگی مردانه در واقع نشانه آماده کردن او برای نیمه دوم است و برخلاف آنچه اغلب تصور می‌شود آغاز یک پایان نیست و در واقع مرحله گذار به سوی مرحله دیگر از زندگی فعال، پرحاصل و هدفمند در حیات یک مرد است.