خوراک فیله

● مواد لازم: ▪ پیاز: ۲ عدد ▪ گل‌کلم کوچک: یک عدد ▪ فلفل چیلی: یک عدد ▪ سیر: ۴ حبه ▪ گشنیز تازه: یک دسته کوچک ▪ فیله: ۴۰۰ گرم ▪ اسفناج: ۱۰۰ گرم ▪ رب گوجه‌فرنگی: یک قاشق غذاخوری ▪ فلفل‌دلمه‌ …

● مواد لازم:
▪ پیاز: ۲ عدد
▪ گل‌کلم کوچک: یک عدد
▪ فلفل چیلی: یک عدد
▪ سیر: ۴ حبه
▪ گشنیز تازه: یک دسته کوچک
▪ فیله: ۴۰۰ گرم
▪ اسفناج: ۱۰۰ گرم
▪ رب گوجه‌فرنگی: یک قاشق غذاخوری
▪ فلفل‌دلمه‌ ریز‌شده: ۱۰۰ گرم
▪ برنج: یک پیمانه
▪ روغن زیتون: به مقدار لازم

● طرز تهیه:
پیازها را شسته و پوست بکنید و آن را روی تخته برش دهید و درون قابلمه بریزید. روغن زیتون را به آن اضافه کنید. فیله‌ها را روی تخته به قسمت‌های مساوی برش دهید و درون قابلمه بریزید. مقداری نمک، فلفل و زردچوبه به آن اضافه کرده و هم بزنید. فلفل‌دلمه‌ها را به آن اضافه کنید و در قابلمه را کج بگذارید تا بخارپز شود. در مرحله بعد گل‌کلم‌ها را شسته و درون قابلمه کوچکی که با آ ب جوش پر شده بیندازید. کمی سرکه و نمک به آب گل‌کلم اضافه کنید. حرارت زیر گل‌کلم را کم کرده و بگذارید که آرام آرام بپزد. مجددا برگردید؛ موقع دم‌کردن برنج است.
برنج خود را کته بردارید و بگذارید تا دم بکشد. به خوراک خود مقداری فلفل چیلی و سیر رنده‌شده اضافه کنید. یک و نیم لیوان در خوراک آب بریزید و در قابلمه را کج قرار دهید. برای مطمئن شدن از پخت‌گل‌کلم‌ها از یک چنگال استفاده کنید. اگر چنگال به آسانی درون گل‌کلم رفت موقع آن فرا رسیده تا آن را آبکش کنید. قبل از هر چیزی به سراغ خوراک بروید و یک قاشق رب گوجه فرنگی به آن اضافه کنید و هم بزنید. با اضافه‌کردن رب به خوراک آن را خوشرنگ و خوشمزه می‌کنید، پس یادتان نرود که رنگ هم در غذا نقش اساسی را بازی می‌کند. برنج آماده سرو است، ‌در هر بشقاب مقدار کمی برنج ریخته و در گوشه بشقاب گشنیز و اسفناج تازه خرد کنید. خوراک را بار دیگر چک کرده و مزه آن را امتحان کنید. وقت آن رسیده تا زیر گاز را خاموش کنید و به بشقاب‌ها خوراک را نیز اضافه کنید.
برای سرو خوراک از گل‌کلم‌هایی که قبلا پخته شده‌اند استفاده کنید و ماست محلی را در ظرفی کنار بشقاب سرو غذا یا حتی در خود ظرف سرو بریزید. مطمئن باشید همه خانواده از این خوراک لذت می‌برند.