پیتزا سالامی

● مواد لازم: ▪ خمیر آماده پیتزا: یک عدد ▪ گوجه‌فرنگی خرد شده: ۴۰۰ گرم ▪ ریحان تازه: به‌میزان کم ▪ سیر: یک‌دوم حبه ▪ پنیر پارمزان: به میزان زیاد برای رنده کردن روی پیتزا ▪ سالامی: ۸ …

● مواد لازم:
▪ خمیر آماده پیتزا: یک عدد
▪ گوجه‌فرنگی خرد شده: ۴۰۰ گرم
▪ ریحان تازه: به‌میزان کم
▪ سیر: یک‌دوم حبه
▪ پنیر پارمزان: به میزان زیاد برای رنده کردن روی پیتزا
▪ سالامی: ۸ تیکه
▪ روغن زیتون: به مقدار لازم
▪ فلفل قرمز تازه: یک‌دوم
▪ نمک و فلفل: به مقدار لازم
▪ آرد: به مقدار لازم

● طرز تهیه:
ابتدا ماهی‌تابه‌خود را با کمی روغن زیتون چرب کرده و کمی آرد روی ماهی تابه بریزید. خمیر پیتزا را به‌خوبی در ماهی‌تابه پهن کنید. کار سختی نیست، یادتان باشد که می‌توانید پیتزا را در خانه از رستوران هم بهتر بپزید! ۳ قسمت از گوجه‌فرنگی‌های خرد شده را همراه با ریحان تازه درون همزن برقی بریزید، یک‌دوم سیر پوست کنده همراه با کمی روغن زیتون و یک سر انگشت نمک به آن اضافه کنید و تا آن‌جایی که همه مواد با هم مخلوط شوند‌ آن‌ها را هم بزنید.
حالا این مواد را وسط خمیر پیتزا بریزید و بعد به‌خوبی آن را روی خمیر پخش کنید. یک لایه پر پنیر پارمزان اضافه کرده و روی آن را تکه‌های سالامی بچینید و مجددا روی آن را مقدار کمی پنیر آماده پیتزا بریزید. فلفل‌های قرمز را ریز ریز کرده و روی پیتزا بپاشید. در آخر آن را درون فری که از قبل آماده کرده‌اید قرار دهید تا به‌خوبی پخته شود و رنگ طلایی به‌خود بگیرد. هنگامی که پیتزا طلایی شد وقت آن است که آن را از فر در بیاورید. برگ‌های ریز و زیبای ریحان برای تزئینات همیشه حرف اول را می‌زند. پس یادتان نرود از ریحان استفاده کنید. پیتزا سالامی آماده سرو است اما بهتر است کمی روغن زیتون روی آن بریزید تا براق شود.