معرفی کتاب روانشناسی خشونت و ترور

کتاب روانشناسی خشونت و ترور براساس سالها تجربه و گذر از فراز و نشیبهای مبارزه مسلحانه در ۱۹۵ صفحه توسط آقای مسعود جابانی به رشته تحریر درآمده است . نگارنده هنگام گذر روانشناسانه …

کتاب روانشناسی خشونت و ترور براساس سالها تجربه و گذر از فراز و نشیبهای مبارزه مسلحانه در ۱۹۵ صفحه توسط آقای مسعود جابانی به رشته تحریر درآمده است .
نگارنده هنگام گذر روانشناسانه از سرفصلهای تاریخی ترور شخصیتی یک نسل پرشور و آرمان خواه ، بردگی فکری واستثمار عقیدتی را به نقد کشیده و براساس تجارب خونباری که طی بیست سال مبارزه مسلحانه کسب کرده است،تاثیرات روانی _ رفتاری آن را بر روی نیروهای عمل کننده و در کل جامعه مورد بحث وبررسی قرار میدهد.
تا دلی آتش نگیرد حرف جانسوزی نگوید حال ما خواهی اگر، از گفته ما جستجو کن
انتخاب شیوه های قهرآمیز( انقلابی!) به دلیل اینکه در بطن خودشان کینه و نفرت را میپرورانند نمیتوانند حتی پس از جانشینی ، دمکراسی پایدار را به ارمغان بیاورند .
عضوی که عمری در خشونت و خونریزی بسر برده، حواس پنجگانه اش کاربردهای معمول خود را ازدست میدهد و سمت وسوی ادراکات و احساساتش با افراد معمول جامعه متفاوت میشود.چنین افرادی نیاز به بازسازی ذهنی و احیاءهویت فردی و استقلال فکری دارندتا بتوانند نقش خودشان را در جامعه بطور معمول ایفا نمایند.