دلایل شما برای ازدواج چیست؟

ازدواج گام هیجان انگیزی در زندگی بشر محسوب می شود. در واقع این مرحله از زندگی شادی و مسئولیت را توأمان به همراه دارد. آیا شما برای ازدواج کردن آمادگی دارید؟ برای روشن شدن این …

ازدواج گام هیجان انگیزی در زندگی بشر محسوب می شود. در واقع این مرحله از زندگی شادی و مسئولیت را توأمان به همراه دارد.
آیا شما برای ازدواج کردن آمادگی دارید؟ برای روشن شدن این مساله بهتر است به سؤالات زیر پاسخ دهید.
۱) دلایل شما برای ازدواج
گروهی از مردم برای رسیدن به امنیت مالی، فرار از تنهایی و یا تشکیل خانواده ازدواج می کنند. گروهی نیز صرفاً به خاطر عشق زندگی مشترک تشکیل می دهند ولی یادتان باشد امنیت مالی و عاطفی دلیل خوبی برای ازدواج نیست و عشق نیز به تنهایی موفقیت ازدواج را تضمین نمی کند.
۲) آیا نامزد شما قابل اعتماد است؟
ازدواج موفق مستلزم قابل اعتماد بودن هر دو طرف می باشد. زوجین باید بتوانند در مسائل مالی به هم اعتماد کنند و در انجام کارهای خانه و تربیت کودکان با یکدیگر همکاری نمایند. اگر یکی از طرفین اعتماد همسرش را از دست بدهد زندگی مشترک آنها دچار مشکل می شود.
۳) از اشتباهات گذشته درس گرفته اید؟
ارتباطات و اشتباهات گذشته و حتی غصه های دوران کودکی و مشکلات خانوادگی گاهی تا بزرگسالی نیز انسان را رها نمی کند. اگر برای این مسائل فکری نشود ازدواج لطمات زیادی می بیند.
۴) در مورد مراسم عروسی برنامه ریزی کرده اید؟
زوجین به خصوص زنان غالباً آن قدر مشغول برنامه ریزی مراسم عروسی هستند که این نکته را از یاد می برند که ازدواج تازه پس از این مراسم آغاز می شود و تا سالها ادامه دارد. زوجین می توانند با کمک هم در مورد مراسم عروسی تصمیم گیری کنند ولی نباید مسائل مهم تر را از یاد ببرند.
۵) آیا برای تشکیل خانواده، خود را تحت فشار احساس می کنید؟
امکان دارد پدر و مادرتان شما را برای ازدواج کردن تحت فشار قرار دهند، در ضمن ممکن است باتوجه به ازدواج دوستان و خواهران و برداران خود به این نتیجه برسید که شما هم باید همین کار را انجام دهید. فراموش نکنید فشارهای اجتماعی دلیل خوبی برای ازدواج کردن نیست.
۶) چه اهداف مشترکی را دنبال می کنید؟
لزومی ندارد زوجین در تمام مسائل، علائق مشترکی داشته باشند ولی اگر در زندگی اهداف مشترکی را دنبال کنند و دارای ایده های یکسانی باشند ازدواج آنها دوام بیشتری خواهد داشت.
۷) واکنش شما و نامزدتان در مقابل مشاجرات
مشاجره منصفانه یکی از ویژگی های زوج های موفق است. شما باید بتوانید بدون برچسب زدن، ریشخند کردن و متهم نمودن با همسرتان به بحث کردن بپردازید.
۸) آیا نامزدتان را دوست دارید؟
یادتان باشد این «دوست داشتن» است- نه عشق- که در لحظات دشوار به کمک زوجین می آید و آنها را در کنار یکدیگر نگه می دارد.
در واقع «عشق» و «دوست داشتن» اجزای ضروری یک ازدواج موفق هستند.